فرماندار کازرون خبر داد؛

افزایش شوری آب سدنرگسی در کازرون

فرماندار کازرون گفت: کشت باغ روی تپه‌های نمکی مناطق بالادست سد نرگسی افزایش Ec آب سد را به دنبال دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛کمال علوی فرماندار کازرون در کمیته محلی احیای تالاب پریشان که با حضور مسوولان و گروه‌های مردم نهاد در فرمانداری کازرون برگزار شد با اشاره به اینکه انتقال آب سد نرگسی به دریاچه پریشان باید یک کار کارشناسی شده باشد گفت: با کشت باغ در مناطق بالادست سد روی تپه‌های نمکی باغ باعث افزایش Ec آب سد نرگسی شده است.

وی با بیان اینکه شسته شدن نمک مناطق بالادست که اقدام به کاشت روی گنبد‌های نمکی کردند باعث انتقال نمک به سد نرگسی و فاجعه زیست محیطی می‌شود، خواستار اقدام مراجع قانونی برای جلوگیری از این کار شد.

فرماندار کازرون تصریح کرد: یک سرمایه‌گذار خارجی در حال حاضر اعلام آمادگی کرده و اگر مجوز‌های لازم برای انجام کار صادر شود، پیمانکار کار خود را شروع می‌کند.

علوی با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که می‌توان به احیای دریاچه پریشان کمک کرد، قانع کردن کشاورزان برای پلمپ چاه‌ها و همچنین پرداخت خسارت عدم کاشت به آن‌ها است، افزود: طرح ساخت کانال یک هزار و ۷۰۰ متری برای انتقال آب رودخانه فصلی به دریاچه پریشان این طرح باید مطالعه کارشناسی شده و نتیجه آن گزارش شود.
انتهای پیام /ت

افزایش شوری آب در سد نرگسی کازرون

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.