گواهی های جواز دفن با سرعت بیشتری در کرمان صادر می شوند

بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان گفت:از این پس با تعامل ایجاد شده بین دستگاه های مختلف و با حفظ رعایت موازین قانونی جواز دفن در کرمان با سرعت بیشتری صادر خواهد شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سجاد علیدادی سلیمانی بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در نشست تعاملی با مسئولان پزشکی قانونی،دانشگاه علوم پزشکی،روسای بیمارستان ها،اورژانس و پلیس که در محل پزشکی قانونی کرمان برگزار گردید،گفت :در حال حاضر فرآیند صدور جواز دفن زمانبر می باشد که موجب نارضایتی وایجاد مشکلاتی برای مردم و خانواده های متوفی می شود.


وی عنوان کرد:پس از اعلام آمادگی همه ی دستگاه های متولی امر، با دستور مقام قضائی مقرر گردیده است که در ابتدا موضوع توسط دادپزشک بررسی و جسد معاینه گردد و چنانچه مورد مشکوکی یافت نشد و بیم جنایت نباشد و اولیای دم نیز شکایتی نداشته باشند،دادپزشک باسرعت وراسا اقدام به صدور جواز دفن خواهند کرد .


این مقام قضائی بیان داشت:در مرگ هایی که بیم جنایی وجود ندارد و اولیای دم هم شکایتی ندارد،ارجاع چنین مواردی به دستگاه قضائی منجر به افزایش بی رویه ورودی پرونده به دادسراها می شود.
انتهای پیام/ی

در حال حاضر فرآیند صدور جواز دفن زمانبر می باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار