سامانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احیای معاونت اقتصادی استان‌ها مطالبه جدی وزارت کشور است

سخنگوی وزارت کشور گفت: ايجاد معاونت اقتصادی استانداران از مطالبات وزارت کشور بوده اما تصمیم‌گیر در این زمینه سازمان اداری و استخدامی است.

امیدواریم قبل از انتخابات مجلس لایحه جامع انتخابات تصویب شود/درصورت وقوع زلزله درتهران استانهای همجوار، مدیریت بحران خواهند کرد/

سید سلمان سامانی‌ سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان تقدیم لایحه‌ مدیریت بحران‌ به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این لایحه‌ در دستور جلسه صحن علنی‌ مجلس قرار دارد‌ و منتظر هستیم تا در صحن‌ علنی مطرح و تصویب شود.

وی همچنین درباره زمان ارائه لایحه جامع‌ نظام انتخابات‌ به خانه ملت، افزود: وزارت کشور پیش‌نویس این لایحه را تهیه کرده و در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت هم مورد بحث قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: امیدواریم‌ این لایحه در آینده نزدیک به مجلس تقدیم شود تا شاهد‌ تصویب آن قبل از برگزاری انتخابات مجلس آینده باشیم‌.

سامانی همچنین درباره‌ لایحه تقسیمات کشوری اضافه کرد: پیش‌نویس این لایحه تهیه و اکنون هم در سایت وزارت کشور منتشر شده‌ است، همچنین پیش از اینکه این لایحه در دولت به تصویب برسد‌ کارشناسان می‌توانند نظرات خود را در این باره بیان کنند‌ تا بتوانیم از این پیشنهادها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم لایحه تقسیمات کشوری با پیگیری‌های انجام شده در دولت‌ بررسی‌ و تصویب شده تا به مجلس ارسال شود‌.

سامانی همچنین درخصوص احیای معاونت اقتصادی استانداران بیان کرد: احیای معاونت اقتصادی استانداران از مطالبات جدی وزارت کشور و استانداران است و با توجه به اینکه راهبرد اصلی وزارت کشور در سال‌های گذشته راهبرد توسعه اى بوده و اقتصاد مقاومتی هم یکی از محور‌های مهم اين راهبرد است، در تلاش هستيم این معاونت مستقل برای استانداريها ايجاد شود.

سخنگوی وزارت کشور اظهار کرد: وزارت کشور ايجاد معاونت اقتصادی استانداران را پیگیری کرده اما تصمیم‌گیر در این زمینه سازمان اداری و استخدامی است، لذا این موضوع باید توسط آن سازمان مصوب شود؛ البته وزارت کشور نظر خود را پیگیری و استدلالات‌ خود را بیان می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا سازمان اداری استخدامی برای احیای معاونت‌ اقتصادی استانداران مقاومت می‌کند یا خیر، گفت: بحث‌های کارشناسی در این زمینه توسط وزارت كشور و سازمان اداری استخدامی مطرح می‌شود و با توجه به اینکه هدف ما انجام هر چه بهتر امور است، قطعاً استدلال‌هایی مطرح مى شود و طبق بحث‌های کارشناسی روند امور پیش خواهد رفت.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه با اشاره به جزئیات‌ همایش استانداران سراسر کشور‌ که روز سه ‌شنبه (5 دیماه) برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های همایش استانداران ،برقراری ارتباط دو سویه‌ میان استانداران و مسئولان ملی است.

وی یادآور شد: در جلسه استانداران مباحث مختلفی در حوزه‌های موردنظر مطرح و وحدت رویه‌ اى براى اقدامات استانداران و فرماندارا‌ن مشخص شد همچنین قرار است در جلسه آینده استانداران، مسئولان اقتصادی‌ کشور، مدیران عامل بانکها‌ و تصمیم‌گیران حوزه اقتصادی کشور حضور داشته باشند تا بتوانیم تعامل خوبی میان مدیریت‌های استانی و ملی کشور ایجاد کنیم و شاهد تحقق بهتر سیاست‌های دولت در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها باشیم‌.

سامانی درباره تعیین 20 استانی که برای مدیریت زلزله‌ تهران عهده دار مسئولیت شدند، متذکر شد: این اقدام برای سهولت دسترسی به استان تهران باتوجه به امکاناتی که استانهای مورد نظر در اختیار دارند هدفگذاری شده است.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: زلزله بیش از 6 ریشتر یا کمتر از این میزان قدرت تخریب‌ متفاوتی دارد به همین دلیل برای مدیریت بحران‌های احتمالی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است تا بتوانیم آمادگی خوبی را به لحاظ پیشگیری داشته باشیم و در عین حال آموزش‌ها و هشدارهای‌ لازم هم به مردم و متولیان حوزه مدیریت بحران‌ منتقل کنیم.

وی گفت: استان‌های همجوار‌ تهران مسئولیت مدیریت بحران زلزله‌ تهران را تقبل‌ کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار