مطالعه کوهورت؛

راه‌اندازی سیستم مطالعه کوهورت در لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی سیستم مطالعه کوهورت در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جلسه مقدماتی مطالعه کوهورت در استان که با حضوررئیس و معاونین تحقیقات و فناوری و بهداشتی دانشگاه، مدیران تحقیقات و فناوری و اطلاع‌رسانی پزشکی و شبکه پژوهش دانشگاه و کارشناسان دو حوزه معاونت پژوهش و فناوری و بهداشت دانشگاه برگزار شد، اظهارکرد: با همه‌گیری بوجود آمده در مورد بیماری سرطان ضرورت مطالعه بیشتر و دقیق‌تر احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: هر چند در کشور‌های دیگر مطالعاتی صورت می‌گیرد، اما این مربوط به آن کشورهاست و ما باید زمینه تحقیق و پژوهش را در کشور خودمان فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: مهم‌ترین گام در این راه فراهم کردن مقدمات شروع کار است و راه‌اندازی سیستم مطالعاتی کوهورت می‌تواند در این راستا آغاز کار باشد.

ساکی تأکید کرد: ما از این بابت خوشحالیم که شرایط شروع این کار در استان فراهم شده و آمادگی خود را برای حمایت از این برنامه اعلام می‌کنیم.

وی یادآور شد: اشخاصی که از سوی معاونت‌های بهداشت و تحقیقات برای اجرای این برنامه انتخاب می‌شوند باید علاوه بر داشتن آگاهی و تجربه انگیزه لازم را برای کار داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این مطالعات زمینه دستاورد‌های بزرگی را فراهم می‌کند و امیدواریم بستر آن‌ها به وجود آید.

در ادامه این جلسه عضو مرکز تحقیقات گوارش کبد رئوس کلی برنامه سیستم مطالعاتی کوهورت و راه‌های نهادینه شدن و مزایای آن به ویژه در مطالعات و شاخص‌های معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه، به ویژه چگونگی ارتباط آن‌ها بایکدیگر و معاونت پژوهش و فناوری را عنوان کرد.

سجادی همچنین نقش مطالعات با این سیستم را در ارتقا رنکینگ کلی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تشریح کرد.

 انتهای پیام/م

سیستم مطالعه کوهورت در لرستان راه‌اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.