به همت متخصصان داخلی؛

تولید بزرگترین مخازن کروی خاورمیانه در اراک

به همت متخصصان ماشین سازی اراک طراحی، ساخت و نصب بزرگترین مخازن کروی خاورمیانه انجام شد.

تولید بزرگترین مخازن کروی خاورمیانه در اراک

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  جعفر صفری مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک گفت: شرکت پتروپالایش کنگان با اعتماد به تولید ملی اجرای مخازن عظیم هیدرو کربن را که بزرگترین مخازن کروی خاور میانه هستند را به ماشین سازی اراک واگذار کرد و و این مخازن برای نخستین بار در خاورمیانه در این شرکت طراحی و ساخته شده و هم اکنون در حال نصب در محل اجرای طرح است.

صفری بابیان اینکه این طرح طبق استاندارد‌های بین المللی اجرا شده و همه الزامات ایمنی و سیستم‌های اطفای حریق در آن درنظرگرفته شده است افزود: مخازن کروی پتروپالایش کنگان با قطر ۲۹ متر توانایی ذخیره سازی ۱۱ هزار و ۲۰۰ متر مکعب هیدروکربن را دارد.

وی اضافه کرد: همه مراحل عملیات تامین مواد خام، طراحی مکانیکی و سازه، فرم دهی ورق ها، ساخت گلبرگ ها، قطعات آهنگری، مونتاژ و نصب در سایت کنگان توسط مهندسان و متخصصان داخلی ماشین سازی اراک انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی اراک با اشاره به اینکه ارزش مالی این طرح صنعتی بیش از ۴ میلیون یورو است ادامه داد: ماشین سازی اراک با اجرای این طرح ثابت کرده که فراتر از همه شرکت‌های خارجی می‌تواند نیاز کشور به مخازن کروی را رفع کرده و نیازی به واردات مخازن کروی نیست.

صفری با بیان اینکه دانش تولید مخازن کروی برای نخستین بار در کشور در شرکت ماشین سازی اراک بومی شد تصریح کرد: محصولات این مجموعه در طرح‌های نفت و گازدر شهر‌های مختلف کشور خودنمایی می‌کند.


کار ساخت برج‌ها و مخازن کروی پالایشگاه کنگان به وزن بیش از ۲ هزار تن از سال ۹۵ در شرکت ماشین سازی اراک آغاز شد.

شرکت ماشین سازی اراک در حوزه ساخت تجهیزات نفتی، مخازن بزرگ، سازه‌های فلزی، بویلر‌های حرارتی، گلوله‌های سنگین فلزی، انواع پل، دکل‌ها و شیر‌های تخصصی و بسیاری از بخش‌های دیگر فعالیت دارد.

شرکت مادر تخصصی ماشین سازی اراک از مجتمع‌های صنعتی بزرگ ایران است که ظرفیت تولید سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن تجهیزات پالایشگاهی و انرژی را دارد.

این شرکت بزرگترین تولیدکننده تجهیزات پتروشیمی و پالایشگاهی، صنایع نفت و گاز، حمل و نقل، سیمان و معدن در کشور است.

شرکت ماشین سازی اراک دارای ۶ گروه شامل گروه ساخت و تجهیزات، گروه پل و سازه‌های فلزی، گروه دیگ‌های بخار، گروه ماشین و مونتاژ، گروه متالورژی و گروه پروژه EPC است.

انتهای پیام / ج


طراحی، ساخت و نصب مخازن کروی در ماشین سازی اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.