ابوترابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

برخورد با افراد چند شناسنامه ای

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: مطابق قانون جرایم و مجازات های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه با خاطیان که دارای چندین شناسنامه هستند، برخورد خواهد شد.

امکان جعل شناسنامه های جدید صفر است/ برخورد با افراد چند شناسنامه ایسیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره افرادی که چند شناسنامه دارند، گفت: ممکن است فردی به دفعات متعدد اعلام مفقودی کرده و شناسنامه های متعددی دریافت کرده باشد،اما خوشبختانه در سیستم مکانیزه ثبت احوال آخرین فقره سند صادر شده و سریال مربوطه دارای اعتبار بوده و بقیه موارد به طور کامل بی اعتبار و غیرقابل استفاده هستند.

ابوترابی افزود: امروزه در بیش از دویست هزار نقطه کشور و با سرعت شش هزار درخواست در ثانیه می توانیم پاسخگوی استعلام دستگاه ها و نهادهای مختلف کشور باشیم و بلافاصله بی اعتباری مدارک مورد اشاره مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد:سامانه کاربری سازمان، پیوسته آخرین سری و سریال شناسنامه افراد را اعتبار سنجی می کند و با توجه به دسترسی سایر دستگاه ها به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور، افرادی که دارای چندین شناسنامه هستند را شناسایی کرده و از ارائه خدمت به آنها خودداری خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور خاطر نشان کرد: مطابق قانون جرایم و مجازات های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه با خاطیان که دارای چندین شناسنامه هستند برخورد خواهد شد. بر اساس گزارش پلیس آگاهی، بیشترین آمار مربوط به جعل و تحریف مربوط به شناسنامه نمونه قدیم بوده و شناسنامه جدید (رایانه ای) از درصد امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

ابوترابی تصریح کرد: با توجه به فاکتورهای امنیتی لحاظ شده در شناسنامه های جدید، امکان جعل آن بسیار ناچیز و نزدیک به صفر است. در حال حاضر نیز برابر اعلام مراجع ذیصلاح و همینطور گزارش های اعلام شده از سوی  پلیس آگاهی آمار جعل اسناد و مدارک هویتی نسبت به سال های گذشته رشدی نداشته و هم اکنون از حیث کنترل جعل و پیشگیری و مقابله با جعل اسناد و مدارک هویتی در شرایط مطلوبی است.

انتهای پیام/

امکان جعل شناسنامه های جدید صفر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
کسی دوشناسنامه دارد وازشناسنامه اول حقوق پدری دریافت میکند ودرحال حاضرازدواج کرده است چون شناسنامه اول طلاق هست میتواندحقوق دریافت کند.
آخرین اخبار