رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خبر داد؛

صادر نکردن مجوز برای منطقه قلات فارس

هیچ مجوز معدنی برای منطقه قلات صادر نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: هیچ مجوزی از سال ۹۲ تا کنون برای فعالیت معدنی در منطقه قلات صادر نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: از سال ۹۲ تعداد ۶ مجوز معدن در منطقه قلات صادر شده بود، اما پس از آن هیچ مجوزی صادر نشد و معتقدیم که مجوز‌های صادر شده در حوزه آبخیز قرار دارد و، چون گذر بسیار سختی است و جایگاه توریستی محسوب می‌شود، فعالیت معدنی مقرون به صرفه نیست.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه اگر درخواست مجوزی هم باشد آن را به شورای عالی معادن فارس ارجاع داده تا شورا برای آن تصمیم‌گیری کند، افزود: وضعیت جغرافیایی و موقعیت گردشگری قلات، به گونه‌ای است که سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس موافق صدور مجوز و انجام فعالیت‌های معدنی در این منطقه نیست.

همتی همچنین در خصوص منطقه بهرام گور نیز تصریح کرد: با توجه به حساسیت‌ها و به لحاظ زیست‌محیطی مقرر شد بخش خصوصی در این منطقه ورود نکند و سازمان ایمیدرو کار مطالعاتی را در ۴ نقطه و طی تفاهم‌نامه‌ای با محیط زیست اجرایی شد که نتیجه ۳ نقطه مشخص شده و نتیجه یک نقطه باقی مانده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد: نتایج بررسی‌ها در یک نقطه خوب است، اما در ۲ نقطه‌دیگر رضایت بخش نیست و ما منتظر نتایج نهایی نقطه‌چهارم مطالعاتی منطقه بهرام گور هستیم که بعد از مشخص شدن نتایج مطالعاتی انجام فعالیت برداشت از معادن در نقاط مشخص شده و طی فرآیند قانونی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در فارس شرکت‌های معدنی بسیاری وجود دارند که می‌توانند کار برداشت از معدن آهن بهرام گور را انجام دهند، اما موضوع براساس برگزاری مناقصه دنبال می‌شود.

همتی گفت: منطقه بهرام گور به وسعت ۴۵۰ هزار هکتار است، که در بخش‌هایی زیادی از آن گونه‌های متنوع و ارزشمند گیاهی و جانوری کاشته شده، و در این محدوده باید زمینه سرمایه‌گذاری مناسب برای ایجاد یک منطقه گردشگری فراهم شود.
انتهای پیام/ت

صادر نشدن مجوز برای منطقه قلات فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.