نبض اقتصاد کشور در خراسان رضوی می تپد

معاون اول رییس جمهور گفت: نبض مسائل اقتصادی کشور در خراسان رضوی می تپد و این استان یکی از مراکز بسیار مهم و اساسی کشور است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛اسحاق جهانگیری در بدو ورود به مشهد مقدس در جمع خبرنگاران گفت: این استان از یک سو پایتخت معنوی کشور است و از طرفی از نظر اقتصادی با توجه به همسایگی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان و حساسیت های مربوطه جایگاهی ملی و فراملی دارد و از بُعد صنعتی یکی از مراکز مهم کشور و دارای صنایع معدنی ارزشمند و بخش خصوصی بسیار توانمند است.

وی افزود: بخش کشاورزی این استان نیز بسیار فعال و پویاست چنانکه در برخی محصولات باغی و زراعی رتبه اول تا سوم کشور را دارا بوده ودر حوزه گردشگری به ویژه مذهبی نیز ظرفیت های بسیار بالایی دارد.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سفر دو روزه خود به خراسان رضوی و برنامه های مربوطه، خاطر نشان کرد: در این سفر طرح هایی با رویکرد محرومیت زدایی به بهره برداری می رسدکه از اولویت های دولت یازدهم بوده است و در دولت دوازدهم هم ادامه می یابد .

جهانگیری افزود: بر اساس تصمیمی که در دولت یازدهم مبنی بر برخورداری تمامی روستاهای کشور از نعمت گاز، گرفته شد؛ امروز و در دولت دوازدهم در این استان پروژه هایی به عنوان نمونه بهره برداری می شود که در جهت تحقق این هدف و گازرسانی 100 درصدی به روستاهاست.

وی ادامه داد: از دیگر مباحثی که رئیس جمهوری نیز بر آن تاکید دارد مقاوم سازی بافت های فرسوده شهرها و نیز بویژه مناطق روستایی است که طرح هایی هم در این حوزه افتتاح خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین اظهار کرد: هم اکنون صنایع معدنی که در سنگان خواف در حال اجرا است با سرمایه گذاری بیش از 11 هزار میلیارد تومان می باشد که بخشی از آن در جریان این سفر به بهره برداری می رسد و خود از نتایج اقدامات ارزشمند دولت و هماهنگی و همراهی و استفاده از ظرفیت بخش های مختلف می باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد کشور بر روی ریل صحیح قرار گرفته و در حال حرکت پیش رونده است، تصریح کرد: مردم نگران نباشند، دولت اجازه نخواهد داد مردم تحت تاثیر فشارهای قیمتی کالاها قرار بگیرند.

جهانگیری بیان کرد: ممکن است در برخی مقاطع فشارهای اقتصادی به مردم وارد شود ولی مهم آن است که دولت اصرار دارد مردم زیر فشار قیمتی کالاها قرار نگیرند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: دولت ابزارهای مختلفی برای کنترل قیمت و نظارت بر آن ها دارد که از جمله آن ها حمایت از کالاهای داخلی، جلوگیری از واردات بی رویه، مسائل مربوط به تعزیرات و غیره است.

وی گفت: به مردم اطمینان می دهم سیاست هایی اتخاذ شده و دولت به گونه ای حرکت خواهد کرد که همان طور که تورم را در کشور تک رقمی کرد، نگذارد مردم زیر فشارهای ناشی از افزایش قیمت کالاها قرار بگیرند.

 

انتهای پیام/پ

 

معاون اول رییس جمهور در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.