منطقه کاشان یکی از پنج قطب بزرگ تولید فرش ماشینی دنیا هست

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت:کاشان و آران و بیدگل یکی از پنج قطب بزرگ تولید فرش ماشینی دنیا هست که سهم 80 درصدی تولیدکننده سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید صنعت فرش ماشینی کشور را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا مومنیان،عصر دیروز با حضور استاندار اصفهان در نشست فعالان اقتصادی و کارآفرینان کاشان گفت : این حوزه 68 هزار بیمه‌شده تامین اجتماعی  دارد که دو سوم جمعیت منطقه را شامل می‌شود.

وی، برجستگی دیگر کاشان اینست که همه صنایع منطقه کاشان بدون استثنا به همت بخش خصوصی شکل گرفته‌است بطوریکه بسیار به‌روز و با وجود تنگناهای اقتصادی و تحریم‌ها توانسته حتی با حداقل ظرفیت وضعیت اشتغال را حفظ کند.

فرماندار کاشان، با اشاره به برگزاری این نشست با جمع صنعتگران و کارآفرینان مرتبط با این حوزه را که بخش عظیمی از امرار معاش مردم این منطقه را برعهده دارند گفت:معدل بیکاری در این منطقه 7.8 (هفت و هشت دهم) پایین و در بخش فارغ‌التحصیلان بالاتر و پنج درصد زیر نرخ بیکاری استان اصفهان است.

مومنیان، فعالیت هشت شهرک و ناحیه صنعتی و تداوم فعالیت و حفظ اشتغال تولیدگران در واحدهای صنعتی این منطقه با وجود بحران را یادآورشد و گفت:کاشان و آران و بیدگل یکی از پنج قطب بزرگ تولید فرش ماشینی دنیا هست که این منطقه جغرافیایی کوچک حدود 80 درصد سرمایه‌گذاری، اشتغال و تولید صنعت فرش ماشینی کشور را دارد.

وی، گلاب، اسانس و عرقیجات را برندویژه و خاص برای کاشان تاکیدکرد و گفت:توسعه خوب و سرمایه‌گذاری بسیار زیادی نیز در با وجود وانفسای اقتصادی طی سال های دولت یازدهم و دوازدهم انجام‌شده‌است.

به‌گفته‌وی،صنعت خودروسازی، گلاب و عرقیات و اساس از صنایع تاثیرگذار در کاشان به‌عنوان نقطه طلایی جغرافیایی ایران و منطقه امنی برای ایجاد سرمایه گذاری هست.

 

انتهای پیام/م

 

امرار معیشت دو سوم جمعیت منطقه کاشان از حوزه صنعت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.