اتخاذ تدابیر بی‌سابقه امنیتی برای جشن سال نوی میلادی در نیویورک و لاس وگاس

در پی وقوع حملات خونین اخیر در نیویورک و لاس وگاس، مقامات این دو شهر تصمیم دارند مراسم سال نوی میلادی را تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، جشن سال نوی میلادی در نیویورک و لاس وگاس، این بار با حضور گسترده تک تیراندازان و گارد ملی آمریکا برگزار خواهد شد.

سه ماه پس از وقوع مرگبارترین حادثه تیراندازی تاریخ آمریکا در لاس وگاس، یک مقام پلیس این شهر اعلام کرد در هنگام جشن سال نوی میلادی، شمار بی‌سابقه‌ای از نیروهای پلیس در خیابان‌ها حضور خواهند داشت.

سخنگوی پلیس لاس وگاس روز چهارشنبه درباره اقدامات و محدودیت‌هایی که در شب سال نوی میلادی در نظر گرفته خواهد شد، در یک کنفرانس خبری شرکت کرد. تخمین زده می‌شود 350 هزار توریست در شب سال نو در خیابان‌های این شهر حضور یابند.

در ماه اکتبر، دولت فدرال آمریکا، سطح تهدید تروریستی را تا بالاترین حد خود افزایش داد.

افزایش تهدیدهای تروریستی به این معنی است که دولت فدرال منابع اضافی، از جمله پرسنل امنیتی برای بازرسی شبکه‌های اجتماعی برای هرگونه تهدید احتمالی، سگ‌های تربیت شده برای تامین امنیت منطفه و یافتن مدرک در صورت بروز حادثه، و پزشکان برای کمک به تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در اختیار نیروهای پلیس لاس وگاس قرار خواهد داد.

سخنگوی پلیس لاس وگاس گفت: «شکی ندارم از تمام منابع در دسترس برای حصول اطمینان درباره امنیت شب سال نو استفاده خواهد شد.»

وی گفت از 30 دسامبر تا 2 ژانویه، بیش از 1500 نیروی پلیس لاس وگاس همراه با 300 نیروی گارد ملی آمریکا از منطقه اصلی این شهر و فرودگاه بین‌المللی مک‌کاران محافظت خواهند کرد. این رقم نسبت به سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. پلیس لاس وگاس همچنین شمار تیم‌های واکنش سریع خود را افزایش خواهد داد.

همچنین، وی افزود در مواضع بلند این شهر، تک تیراندازهایی مسقر خواهند شد تا «افراد شناسایی شده که قصد آسیب رساندن به دیگران را دارند» هدف قرار دهند.

همچنین به گردشگران توصیه شده است از همراه داشتن وسایلی از جمله بطری، یخدان، کالسکه بچه و هرگونه کیف بزرگ اجتناب کنند. فرد خاطی با جریمه 250 دلاری و احتمال بازداشت تا 30 روز روبرو خواهد بود.

همچنین، در پی بمب گذاری در متروی نیویورک در روزهای گذشته و حمله تروریستی در هالووین، مقامات این شهر اقدامات امنیتی جدیدی را برای جشن سال نوی میلادی در نظر گرفته اند.

گزارش‌ها حاکی است حضور نیروهای پلیس در شب سال نو بسیار گسترده خواهد بود. پیش‌بینی شده است بیش از یک میلیون نفر در میدان تایمز نیویورک در هنگام تحویل سال نوی میلادی حضور یابند.

منابع آگاه از جانب پلیس نیویورک اعلام کرده اند تمامی پارکینگ‌های نزدیک به میدان تامیز در طول این جشن، تعطیل خواهند بود و بر کامیون‌های بزرگ و اماکن اجاره‌ای به شدت نظارت خواهد شد.

همچنین، پلیس نیویورک داخل تمامی هتل‌ها در خیابان هفتم منهتن نیروهای خود را مستقر خواهد کرد تا در صورت تیراندازی از هتل‌ها به سوی مردم در خیابان، به سرعت واکنش نشان دهند.

انتهای پیام/

 

تدابیر شدید امنیتی در شهرهای آمریکا در آستانه سال نوی میلادی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار