ابتکار جالب مقامات شهر بوخوم آلمان برای جلوگیری از وقوع حملات تروریستی در آستانه سال نو+ تصاویر

مقامات شهر بوخوم آلمان به منظور جلوگیری از وقوع حملات تروریستی در آستانه سال نوی میلادی دست به ابتکار جالبی زده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، مقامات شهر بوخوم آلمان برای افزایش امنیت بازارهای سال نو، تدابیر جالبی اندیشیده اند. به منظور جلوگیری از تکرار حملات تروریستی با خودرو، چند کیسه از ساچمه، هرکدام به وزن 1.2 تُن، در خیابان‌های نزدیک به بازارهای کریسمس شهر بوخوم قرار گرفته است.

مقامات محلی در ایالت نوردراین-وستفالن تصمیم گرفتند به منظور زیباسازی این موانع، آن‌ها را با کاغذهای زیبا و روبان‌های قرمز تزیین کنند. مسئول بازار بوخوم در این‌باره گفت: «تامین امنیت برای بازار کریسمس بوخوم اهمیت بسیاری دارد؛ با این‌حال، این نیز مهم بود که موانع زشت را به اشیایی تبدیل کنیم که با دیگر عناصر سال نو همخوانی داشته باشد.»

ابتکار جالب مقامات شهر بوخوم آلمان برای جلوگیری از حملات تروریستی در سال نو+تصاویر

بر اساس گزارش‌ها، در این شهر نزدیک به 20 مانع تزیین شده به منظور حفاظت از مشتریان بازار کریسمس بوخوم در اطراف آن قرار گرفته است.

یکی از ساکنان این شهر در مصاحبه با راشا تودی گفت با این‌که شهروندان از قرار گرفتن موانع در این شهر رضایت ندارند، از این اقدام حمایت می‌کنند. وی گفت: «فکر می‌کنم مایه تاسف است که این موانع باید در تمام محوطه بازار قرار گیرند، اما خوب است که این اقدام انجام شده است.»

ابتکار جالب مقامات شهر بوخوم آلمان برای جلوگیری از حملات تروریستی در سال نو+تصاویر

یکی دیگر از ساکنان نیز گفت این اقدام موجب شده است امنیت بیشتری احساس شود. وی گفت: «حتی اگر نیروهای پلیس نیز در نزدیکی این محل حضور نداشته باشند، وجود کیسه‌های تزین شده شبیه به هدیه به من حس امنیت می‌دهد.»

ابتکار جالب مقامات شهر بوخوم آلمان برای جلوگیری از حملات تروریستی در سال نو+تصاویر

با این‌حال، بوخوم تنها شهری نیست که در آستانه سال نوی میلادی، تدابیر امنیتی را تشدید کرده است. مقامات شهر آوگسبورگ، واقع در ایالت بایرن آلمان، نیز از کامیون‌های تزیین شده که به صاحبان غرفه‌های بازار کریسمس تعلق دارند، به عنوان مانع استفاده خواهد کرد. مقامات مونیخ نیز اعلام کرده اند با استفاده از گلدان‌های گیاهان همیشه‌سبزِ تزیین شده، از وقوع حملات با خودرو جلوگیری خواهند کرد.

سال گذشته در پی حمله یک راننده کامیون به جمعیت حاضر در بازار سال نو در برلین، 12 نفر کشته و بیش از 50 نفر زخمی شدند. مهاجم این حمله پس از آن در ایتالیا به دست نیروهای پلیس به هلاکت رسید.

انتهای پیام/

 

تشدید تدابیر امنیتی در آلمان در آستانه سال نوی میلادی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار