کرمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تعطیلی آزمایشگاه‌ها به دلیل ناهم‌خوانی تعرفه‌ها با هزینه‌ها/ جالی خالی بخش خصوصی در طرح تحول سلامت

نایب رئیس انجمن آسیب‌شناسی گفت: میزان تعرفه‌های آزمایشگاه متناسب با هزینه‌ها نبوده و همین امر سبب تعطیلی این مراکز می‌شود.

تعطیلی آزمایشگاه‌ها به دلیل ناهمخوانی تعرفه‌ها با هزینه‌ها/ جالی خالی بخش خصوصی در طرح تحول سلامتفرید کرمی نایب رئیس انجمن آسیب‌شناسی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در حال حاضر آزمایشگاه‌های کشور دچار مشکلات جدی اقتصادی بوده و همین مسئله سبب تعطیلی این مراکز می‌شود.

وی بیان کرد: در کشوری که از نظر سطح دانش و تخصص پزشکان آنها همگام با کشورهای مطرح و پیشرفته دنیا هستند، مسئله تعطیلی آزمایشگاه‌ها قابل تعجب است زیرا بسیاری از متخصصان  از دانش و توانایی لازم در زمینه تشخیص و مسائل آزمایشگاهی برخوردار هستند.

توسعه ایران در زمینه پاتولوژی و آزمایشگاهی

کرمی با بیان اینکه ایران به یک توسعه در زمینه پاتولوژی و آزمایشگاهی رسیده است، افزود: به دلیل پایین بودن میزان تعرفه‌های آزمایشگاهی و متناسب نبودن میزان آنها با هزینه‌های جاری شاهد تعطیلی بسیاری از مراکز آزمایشگاهی هستیم و تاخیر در پرداختی‌ها از سوی سازمان های بیمه‌گر باعث بروز مشکلات مالی شده است.

وی عنوان کرد: برای حفظ سطح کیفی خدمات آزمایشگاهی باید به طور جدی به مسئله تعرفه‌ها توجه شود.

کرمی تاکید کرد: در اجرای طرح تحول متاسفانه جایگاه بخش خصوصی در آن به خوبی دیده نشده است و این طرح مبتنی بر بخش دولتی بوده به همین خاطر در انجام طرح تحول نظام سلامت بخش خصوصی متضرر شده است.

وی اظهار کرد: پس از طرح تحول بیماران به بخش دولتی هدایت شده که به دلیل محدود بودن امکانات این بخش ارائه خدمات به طور کامل انجام نمی‌شود.

کرمی یادآور شد: زمان اجرای طرح تحول سلامت متاسفانه بخش خصوصی و بیماران استفاده کافی نبرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار