۶ نکته ساده برای جلوگیری از سرماخوردگی + اینفوگرافی

براساس گفته محققان با رعایت برخی نکات بدن در برابر ویروس ها واکسینه می شود و در فصل سرد کمتر گرفتار سرماخوردگی و آنفلوانزا می شویم.

6 نکته ساده برای جلوگیری از سرماخوردگی/ قوی ترین روش های طبیعی برای جلوگیری از سرماخوردگی/چه کار کنیم تا سرما نخوریم؟ + اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  آنفلوانزا یکی از بیماری های شایع مسری در  فصل پاییز و زمستان است که یک ویروس عامل ایجاد آن محسوب می شود،  ویروس‌های این بیماری از راه هوا و تنفس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.
 
علائم  آنفلوانزا  شامل تب، سرفه، آبریزش بینی، ، سردرد، درد عضلات یا بدن، اسهال و استفراغ و خستگی است برای اینکه این بیماری مسری سراغتان نیایید برخی مسائل را باید رعایت کنید.

غذاهایی که بدن را در برابر آنفلوانزا واکسینه می کنند

برای حفظ سلامت بدن و اینکه آنفلوانزا سراغتان نیاید متخصصان توصیه می کنند که غذای طبیعی مصرف کنید، یعنی غذاهایی که فرآوری شده نباشد و کمترین مواد مصنوعی در آن وجود داشته باشد، مواد غذایی طبیعی بدن شما را در برابر بسیاری از بیماری ها  همچون آنفلوانزا مقاوم می کنند، آجیل و دانه‌های خام، سیب، هویج از جمله این موادغذایی هستند همچنین سعی کنید از مصرف غذا‌های پر از هورمون، آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی پرهیز کنید.
 
این غذا‌ها قابلیت آن را دارند که در حیاط منازل یا یک باغچه‌ کوچک ارگانیک تولید شوند، غذاهای غیر طبیعی را غیرواقعی می نامیم، این‌ مواد غذایی در قفسه سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای به وفور به چشم می خورند، غذا‌های فرآوری شده‌ ای که نسبت به  حالت طبیعی خود تغییرات زیادی کرده اند.

شکر ممنوع!

شکر یکی از مضرترین موادغذایی است، این ماده غذایی سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها به شدت ضعیف می‌کند و غذا باکتری ها محسوب می شود به همین دلیل با مصرف شکر باکتری ها در بدن تکثیر می شوند، پرهیز از مصرف قند و شکر، شاه کلید حفظ سلامت بدن است، در فصل سرما یا بروز استرس با مصرف شکر احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش پیدا می کند.
 
به منظور حفظ سلامت بدن و پیشگیری از آنفلوانزا متخصصان توصیه می کنند که از شیرین کننده های طبیعی استفاده کنند، استویا یا عسل خام از شیرین کننده های طبیعی مفید محسوب می شوند، به منظور افزایش ایمنی بدن در فصول سرد از مصرف موادغذایی شیرین پرهیز کنید، توصیه می کنیم که هنگام خرید برچسب درج شده روی موادغذایی را مشاهده کنید و خوراکی های شیرین نخرید، هیچ کس علاقه ندارد به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا مبتلا شود، با رعایت توصیه های گفته شده، بدن خود را در برابر سرماخوردگی و آنفلوانزا واکسینه کنید.

استرس و اضطراب آنفلوانزا را به جانتان می اندازد

استرس یکی از علل مهم ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا محسوب شود، بر اساس گفته‌ محقق دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو،  ۸۰ ‌درصد بیماری ها ناشی از استرس در بدن رخ می دهد، این دانشمند رویکرد جدیدی را برای مبارزه با استرس پیشنهاد داده‌است، در این روش از ابزار‌هایی استفاده می کنند  تا استرس کاهش پیدا کند و به سرعت فرد احساس آرامش کند، بر اساس مطالعات یکی از بهترین روش های مبارزه با استرس آن است که با انجام برخی کارها خود را سرگرم کنید تا کمتر فکر و خیال سراغتان بیاید.

خوب بخوابید تا سرما نخورید

هنگامی که بیمار هستید، نیاز به استراحت دارید، اما جبران کسری خواب چند هفته ای در چند شب جبران نمی شود، خوابیدن به اندازه‌ کافی، یکی از نکات مهم و مورد تاکید در حفظ سلامت بدن است، محققان دریافتند که بی خوابی با بروز بیماری هاو موفق نبودن در کاهش وزن مرتبط است، سازمان بهداشت زنان هاروارد، یکی از عوارض کم خواب را ضعف سیستم ایمنی بدن معرفی می کنند.

تمرین هایی که شما را در برابر آنفلوانزا واکسینه می کنند

وقتی حرف از پیشگیری سرماخوردگی می شود، کمتر کسی فکر می کند که ورزش کردن از بروز آنفلوانزا و سرماخوردگی پیشگیری می کند، اما بر اساس یافته های محققان ارتقا سلامت و  واکسینه کردن بدن در برابر سرماخوردگی و آنفلوانزا ورزش کردن است، همچنین ورزش بموجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود.
 
۳۰متخصصان توصیه می کنند تا برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا، سه تا چهار بار در هفته به مدت 20 دقیقه ورزش کردن، بهترین روش برای تقویت سیستم ایمنی بدن محسوب می شود، بر اساس یک تحقیق پزشکی، ۱۶ کیلومتر دویدن در هفته، موجب سیستم ایمنی بدن می شود، در این تحقیق توصیه شده است که  افزایش دویدن در طول هفته به میزان ۳۲ کیلومتر خطر ابتلا به عفونت، سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد.

ویتامینی ضد سرماخوردگی را بشناسید

محققان به کرات تاثیر مثبت ویتامین دی در بدن راعنوان کرده اند، این ویتامین نه تنها بر روی سلامت استخوان‌ها تأثیر می‌گذارد، بلکه فواید دیگری نیز دارد و موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی نیز می شود، بر اساس یافته های محققان بهترین روش برای دریافت ویتامین دی قرار گرفتن در معرض نور خورشید است.
 
دانشمندان توصیه می‌کند که برای دریافت این ویتامین در معرض نور خورشید قرار بگیرید، اما در این مواقع باید نکاتی را نیز رعایت کنید، این ویتامین تاثیراتی زیادی بر سلامت اندام های بدن می گذارد به همین دلیل کمبود ویتامین دی خطرات زیادی به دنبال دارد.

 اینفو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوری
۱۱:۲۵ ۰۹ دی ۱۳۹۶
برای پیشگیری از آنفولانزا چیکار باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۹ دی ۱۳۹۶
ممنون از راهنماییتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۹ دی ۱۳۹۶
من از سرم خوردگی متنفرم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۲۵ ۰۹ دی ۱۳۹۶
منم سرماخوردم اما خوب نمیشم خیلی بده سرماخوردگی. خدا نصیب هیچ کسی نکنه. بدن کلا کسل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۸ دی ۱۳۹۶
خوابیدن به اندازه‌ کافی، یکی از نکات مهم و مورد تاکید در حفظ سلامت بدن است
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۰:۰۵ ۰۸ دی ۱۳۹۶
یه راه حل بمن بدین سرما خوردم
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۲۰:۵۹ ۰۷ دی ۱۳۹۶
از سرماخوردگی متنفرم همیشه مریضم و سیستم ایمنی بدنم ضعیفه فکر میکنید واقعا با این راه حل ها بتونم مشکلام رو حل یا حداقل کم کنم ؟
Germany
عبادی
۱۸:۵۹ ۰۷ دی ۱۳۹۶
مهمترین خانه هارازیادگرم نکنیدوقتی هوای خانه۲۵ درجه بالای صفربیرون۵ درجه زیرصفربین بیرون سرمامخورن