تنیس آرنجی چگونه درمان می‌شود؟

یک فیزیوتراپ در خصوص عارضه تنیس آرنجی و راهکارهای درمانی آن توضیحاتی داد.

خبرنگار: جنیدی/اشتباه گرفتن عارضه دیسک گردن با مچ دست به دلیل مشابه بودن نوع درد آنمصلح‌الدین ادیب حسامی، فیزیوتراپ در گفت و گو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بسیاری از تنیس بازان به دلیل انجام حرکات کششی و استفاده بیش از حد و نامتعارف از آرنجشان دچار مشکلات عضلانی در آرنج و حتی مچ دست می‌شوند.

وی بیان کرد: بر اثر انجام کار طولانی مدت، مچ دست افراد دچار التهاب شدید شده و عضلات آنها تحت تاثیر التهاب قرار می‌گیرد، با این التهاب شدید وارد شدن هرگونه ضربه مستقیم به مچ دست باعث تحت تاثیر قرار گرفتن اعصاب آنها می‌شود.

ادیب حسامی با اشاره اینکه عارضه تنیس آرنجی در ورزشکاران زن شایع‌تر است اظهار کرد: علت اصلی این عارضه ضعف عضلانی ذاتی در میان زنان است که در این هنگام پزشکان متخصص توصیه می‌کنند بیش از حد از مچ کار کشیده نشود.

راهکار پیشگیری از ابتلا به عارضه تنیس آرنجی

این فیزیوتراپ در خصوص راهکارهای پیشگیری از عارضه تنیس آرنجی و مچ دست اظهار کرد: ورزشکاران برای پیشگیری از این عارضه باید تمرینات کششی انجام دهند تا دچار پارگی ریز در بافت عضلانی نشده و کار خون رسانی در این ناحیه با مشکل رو به رو نشود.

 ادیب حسامی تاکید کرد: دردی که در ناحیه مچ دست ایجاد می‌شود شبیه درد دیسک گردن در مهره شماره 5 است که باعث می‌شود برخی از افراد آن را با دیسک گردن اشتباه گیرند.

وی یادآور شد: بستن مچ بند تا حد زیادی می‌تواند فشار را از روی مچ دست بردارد و کارهای گرمایشی، الکتریکی، ماساژ نرم، ماساژ انگشت شصت و همچنین داروهای ضد التهابی می‌تواند عارضه تنیس آرنجی را درمان کند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار