ضرورت تقویت جایگاه سواد آموزی در فارس

استاندار فارس بر ارتقاء جایگاه سواد آموزی در استان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ تبادار استاندار فارس در بیست و سومین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی فارس اظهار کرد: بی سوادی عامل بسیاری از ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: امروز نرخ جرم بین افراد بی سواد بسیار بالا است که با ریشه کن کردن آن با کمک همه دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی استان می‌توان از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.

استاندار فارس با انتقاد از اینکه فارس در امر باسوادی رتبه نامطلوبی را در کشور دارد، ادامه داد: متولیان این امر با برنامه ریزی، آسیب‌ها را هدف گذاری و ضعف‌ها و قوت‌ها را شناسایی کنند تا رتبه سواد آموزی در فارس به جایگاه اصلی خود برسد.

تبادار با اشاره به اینکه نباید نو سوادان را پس از آموزش رها کرد، گفت: آموزش‌های نهضت سواد آموزی مختص خواندن و نوشتن تنها نباشد و در کنار آن کتاب خواندن، حرفه آموزی و مهارت آموزی نیز آموزش بدهند تا در عرصه اقتصادی، فرهنگی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی اعتماد به نفس داشته باشند.

معاون سوادآموزی فارس هم در این نشست بیان کرد: نزدیک به ۹۶ درصد از جمعیت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال استان فارس باسواد هستند.

عیسی ملک پور با بیان اینکه بیش از ۸۸ درصد از کل جمعیت ۶ سال و بالاتر استان فارس باسواد هستند، افزود: در گروه سنی ۶ سال و بالاتر، ۴۸۷ هزار و ۳۵۶ نفر و در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۱۳۱ هزار و ۹۶۳ بی‌سواد در فارس وجود دارد.

ملک پور با یادآوری اینکه درصد جمعیت بی‌سواد استان فارس کمتر از میانگین کشوری است، گفت: حدود ۴ درصد از کل جمعیت استان فارس را افراد بی‌سواد تشکیل می‌دهند، اما بخشی از این جمعیت به علت بیماری، آموزش پذیر نیستند.

در بیست و سومین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی فارس از ۱۲ دستگاه برتر استان در حوزه سواد آموزی تجلیل شد.

انتهای پیام/ن

صحبت های استاندار فارس در بیست و سومین نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار