مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان ؛

مشکل بازار فروش برای 50 واحد معدنی استان سمنان

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت : 50 واحد معدنی استان سمنان با مشکل بازار فروش و تامین نقدینگی مواجه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  منوچهر صادقی مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان گفت : با وجود برخورداری سمنان از ظرفیت های سرشار معدنی ، سهم بخش معدن در کاهش آمار بیکاری و رونق کسب و کار در این استان تنها پنج درصد است.

وی اظهارداشت : در سه سال گذشته بیش از 30 واحد معدنی این استان به دلیل نبود واحدهای فرآوری صنایع معدنی و نقدینگی تعطیل شد که این امر در طولانی مدت به افزایش آمار بیکاری در سمنان می انجامد.

صادقی تصریح کرد : اکنون بیش از 50 واحد معدنی استان سمنان با مشکل بازار فروش مواجه است که اگر برای رفع این معضل در میان مدت اقدام نشود شاهد تعطیلی این واحدها خواهیم بود.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان اظهار داشت : سمنان بیش از 10 درصد از کل معادن کشور را در اختیار دارد و باید از این ظرفیت برای کاهش آمار بیکاری در این استان بهره بیشتری برد.

وی با بیان این که 30 درصد از واحدهای معدنی سمنان به دلیل کمبود آب غیرفعال است، بیان داشت : تنها در 2 سال گذشته بیش از 70 واحد معدنی استان به دلیل کمبود آب تعطیل شده است.

صادقی تعداد فراد شاغل در واحداهای معدنی سمنان را دستکم 20 هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام / ذ

تعطیلی 70 واحد معدنی استان سمنان در دو سال گذشته به دلیل کمبود آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.