کشف دو گور جمعی قربانیان داعش در رقه سوریه

دو گور جمعی که اجساد شماری از شهروندان و نظامیان ارتش سوریه را در خود جای داده بود، در رقه کشف شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، اجساد ده ها شهروند و نظامی سوری در دو گور جمعی در غرب رقه کشف شد. این افراد از سوی گروه تروریستی داعش به قتل رسیده و در گورهای جمعی دفن شده بودند.

اجساد این افراد بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی ساکنان روستایی در مرز ترکیه پیدا شد. گفته می شود تمامی این افراد پیش از دفن شدن در گورهای جمعی از سوی عناصر گروه تروریستی داعش اعدام شده بودند.

به دلیل وسعت گورهای جمعی یافت شده در این منطقه، برآورد می شود عملیات نبش قبر چند روز به طول بیانجامد. با توجه به تصرف و تحت کنترل قرار گرفتن رقه و مناطق شمالی سوریه از سوی عناصر گروه تروریستی داعش، هنوز مشخص نیست این افراد چه زمانی اعدام شده و در گورهای جمعی دفن شده اند.

گروه تروریستی داعش که با ادعای حکومت بر سوریه و عراق در سال 2014 مناطق بسیاری را به اشغال خود درآورده بود، در حال حاضر با از دست دادن مناطق تحت تصرف خود در این دو کشور با شکست مواجه شده است. عناصر داعش در زمان اشغال شهرهای سوریه و عراق به جنایات تروریستی گسترده ای از جمله اعدام های جمعی و قتل های فجیع دست زدند. در دسامبر 2014 نیز اجساد 230 نفر که به دست تروریست های داعش اعدام شده بودند، در یک گور جمعی در شرق استان دیرالزور یافت شد. در ماه ژوئن 2015 نیز 200 شهروند در کوبانی سوریه به دست عناصر گروه تروریستی داعش قتل عام شدند.

 انتهای پیام/

کشف 2 گور دسته‌جمعی در رقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار