مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان:

ساماندهی لاین رفت ورودی جنوبی خرم‌آباد پیشرفت ۷۰ درصدی دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ساماندهی لاین رفت ورودی جنوبی خرم‌آباد پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شرفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ساماندهی لاین رفت ورودی جنوبی خرم‌آباد پیشرفت ۷۰ درصدی دارد.

عباس شرفی گفت: پیرو جلسه‌ ای که در هفته‌های گذشته در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان برگزار شد، بنا به دستور استاندار کارگروه ساماندهی ورودی‌های شهر خرم‌آباد مخصوصاً جنوب شهر با دبیری این اداره کل تشکیل شده است.

وی افزود: پس از آن بازدید‌های مختلفی از ورودی جنوبی شهر انجام شده و بلافاصله اداره کل راهداری استان عملیات اجرایی را برای ساماندهی این منطقه در حیطه کاری خود آغاز کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: در همین راستا اکنون شاهد آغاز انجام اقداماتی همچون جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، شانه سازی مناسب مسیر، پاک‌سازی حریم و منظر آرایی این ورودی هستیم.

شرفی در ادامه اظهار داشت: ورودی جنوب شهر دارای ۲۰ کیلومتر لاین رفت و ۲۰ کیلومتر برگشت بوده که ساماندهی مسیر رفت تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی در ادامه با اشاره به وجود معضل جدی پساب‌های فاضلاب روستا‌های اطراف، افزود: متأسفانه اکنون یکی از مهم‌ترین موانع برای ساماندهی کامل این مسیر وضعیت نامناسب و بلاتکلیفی پساب‌های فاضلاب روستا‌های بالادست فرودگاه خرم‌آباد بوده که باعث بروز مشکلاتی بسیار زیادی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: اکنون سیستم جمع‌آوری و دفع فاضلاب در روستا‌های بالادست وجود ندارد و شاهد سرگردانی آن‌ها هستیم که انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی هر چه سریع‌تر به وظیفه خود برای تعیین تکلیف این معضل عمل کنند.

شرفی در ادامه بیان کرد: متأسفانه چند کیلومتر ورودی از فرودگاه خرم‌آباد به سمت شهر در سرگردانی کامل به سر برده و شهرداری اعلام می‌کند که در حوزه شهری نیست، انتظار می‌رود که اقدام لازم نیز در این راستا صورت گیرد.

وی گفت: همچنین باید شاهد ساماندهی اصناف، تعمیرگاه‌ها و دست‌فروشان موجود در این منطقه باشیم که امیدواریم با حمایت مدیریت ارشد استان و دادستان خرم‌آباد بتوان شاهد تعیین تکلیف شرایط کنونی بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان اظهار داشت: همچنین انتظار می‌رود که فرودگاه خرم‌آباد اقدام به ساماندهی دیوار خود با بهره‌گیری از طرح آثار تاریخی و طبیعی این دیار کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه باید ظرف مدت ۴۵ روز ساماندهی ورودی جنوبی انجام شود، افزود: تحقق این هدف در گرو همکاری دستگاه‌های مسئول است.

انتهای پیام/د

پیشرفت ۷۰ درصدی ساماندهی لاین رفت ورودی جنوبی خرم‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.