رحمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تعطیلی ۳۰ درصد واحد‌های تولید و توزیع لوستر/تولیدات داخلی از کیفیت بالایی برخوردار هستند

یک مقام مسئول گفت:۳۰ درصد واحد‌های تولیدی و عرضه کننده به سبب مشکلات مالیات، بیمه و کسادی بازار تعطیل شده اند.

احمد رحمانی رییس اتحادیه تهیه کنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: حال و روز کسبه این صنعت به سبب وجود کسادی در شرایط مناسبی قرار ندارد. در حال حاضر حدود 30 درصد کسبه  صنف لوستر به علت شرایط رکود حاکم بر بازار واحدهایشان را تعطیل کرده اند.

وی در این راستا بیان کرد: صنعت لوستر از ظرفیت بالایی به منظور اشتغال زایی برای جوانان برخوردار است، به طوریکه تولیدات داخلی کشور با نمونه های خارجی قابل رقابت بوده و شرایط برای صادرات در این بخش وجود دارد.

رحمانی با اشاره به اینکه تولیدات داخلی کشور از کیفیت بالایی برخوردار و برخی از تولیدکنندگان با شرکت های خارجی در حال همکاری هستند، تصریح کرد: صادرات لوسترهای تولید داخل موجب ارزآوری و توسعه اقتصادی در کشور شده است.

به گفته وی؛ وعده های زیادی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان از سوی دولت داده شده، اما هیچ کدام به مرحله ی اجرایی نرسیده است.

رئیس اتحادیه تهیه کنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر با بیان اینکه تولیدکنندگان این صنعت نیازمند دریافت تسهیلات مالی نبوده، بیان کرد: با توجه به ظرفیت این صنعت و توانمندی تولیدکنندگان، افراد فعال؛ نیازمند تسریع امور تولید بوده و یا حداقل سنگ اندازی توسط دستگاه ها بر سر راه تولید صورت نگیرد.

رحمانی ادامه داد: تولیدات داخلی به علت بالا بودن هزینه تمام شده کالاهایشان، توان رقابت با نمونه های خارجی ندارند، در حالیکه کیفیت و تنوع طراحی لوسترهای تولید کشور قابل رقابت با تولیدات خارجی هستند.

این عضو اتاق اصناف همچنین افزود: مالیات، بیمه و سنگ اندازی های تعزیرات موجب تاثیرگذاری بر قیمت تمام شده می شود و به همین سبب حدود 40 درصد از کالاهای موجود در بازار وارداتی بوده و کاهش قدرت خرید مردم اغلب افراد به سراغ خرید تولیدات خارجی می روند.

به گفته رحمانی؛ اگر در کارگروه های تصمیم‌گیری برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان از متخصصان این صنعت بهره گرفته شود، وضعیت مناسب تر خواهد شد، در غیر این صورت برنامه ریزی ها به مرحله ی اجرایی نرسیده و تاثیرگذار نخواهد بود.

این رئیس اتحادیه ادامه داد: بخش زیادی از تولیدکنندگان لوستر به سبب مشکلات یاد شده با 30 درصد ظرفیت به تولید می پردازند، به طوریکه اگر مشکلات مالیات، بیمه و صادرات مرتفع شود افراد مستعد افزایش تعداد کارگران بوده و موجب اشتغال زایی و کاهش فساد اجتماعی در کشور خواهند شد.

انتهای پیام/

تولیدات داخلی، توان رقابت با نمونه های خارجی ندارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار