رئیس سازمان آتش نشانی سمنان;

آتش نشانی سمنان و 93 مورد حادثه در آذر ماه 96

رئیس سازمان آتش نشانی سمنان با اشاره به 2 هزارو 542 تماس با سامانه 125 گفت : آتش نشانی سمنان در آذر ماه 96 به 93 مورد حادثه و حریق امداد رسانی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سعید اسمعیل پور رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: در ماه گذشته تعداد 39 موردآتش سوزی و 54 مورد عملیات امداد و نجات در اين شهرستان بوقوع پيوسته است.


وی در این باره افزود : در آذر ماه96 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان به 2 هزارو 542 تماسی که با سامانه 125 زده شده، پاسخ داده است که از این میزان تماس با مجموع 41ساعت و 20 دقیقه عملیات اطفاء و امداد و نجات و میانگین 3 دقیقه و 10 ثانیه زمان رسیدن به محل حادثه به کار خود پایان داده است .


اسمعیل پور گفت :آتش نشانان 47 مورد حوادث آتش سوزی را در این ماه پوشش دادند که بیشترین تعداد ، 22 مورد آن به معابر ( ساختمان های متروکه ، ضایعات و سطل های زباله ، فضای سبز و ...) اختصاص دارد و کمترین آتش سوزی نیز به حریق تجاری ،مسکونی وسائل نقلیه تعلق دارد که نشان از تاثیر آموزش های برون سازمانی و اطلاع رسانی موارد نکات ایمنی برای شهروندان دارد.


رئیس سازمان آتش نشانی سمنان عنوان كرد: ماموران آتش نشانی شهرستان سمنان در اين ماه در54 موردحادثه جداگانه شامل باز کردن درب منزل و خودرو(محبوسی) ، گیر کردن حلقه یا انگشتر ،تصادف و واژگونی خودرو ، آسانسور و گرفتن حیوانات موذی و ....شركت داشته وبه شهروندان و هموطنان امداد رسانی نموده و از خطرات ناشی از اين حوادث نجات داده اند که بیشترین آمار حوادث (31 مورد)نیز مربوط به محبوس شدن در اماکن و آسانسور بوده است .


به گفته این مقام مسئول: تعداد 7 مورد از این حوادث آتش سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است و تعداد نجات یافتگان در این عملیات ها 70 نفر (مرد و زن ) هستند که توسط نیروی های عملیاتی امداد رسانی شده اند.


وی در آخر افزود : در این ماه تعداد 334 نفر ساعت از کارکنان ادارات و شرکتها ، دوره های آموزش مقدماتی را به جهت آموزش فرهنگ ایمنی فرا گرفتند.


انتهای پیام / ه


وقوع 39 موردآتش سوزی در آذر ماه 96 در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.