مراسم بزرگداشت حماسه 9دی با سخنرانی حجت الاسلام ذوالنوری وجمع کثیری ازکسبه وبازاریان درمسجدملاجعفرواقع دربازار بزرگ برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری،نماینده مردم قم ،با اشاره به اهمیت ایام 9 دی گفت : نمیتوان حماسه عظیم 9 دی را تحلیل و حق مطلب را بدون گفتن عوامل اصلی در شکل گیری این حادثه عظیم ادا کرد و این نشان از افتخار آفرینی ملت ایران در مقابله با هجمه های مستکبران و منافقان دارد .

وی با اشاره به اینکه در گذشته براندازی نظامی سیاسی و سقوط قدرت ها و اشغال و تصرف کشورها منحصرا با حمله نظامی و جنگ صورت می گرفت گفت : با شکل گیری وسایل ارتباط جمعی و پیشرفت تکنولوژی در تغییر رفتار و کنترل افراد بشر از تمام امکانات خود برای مسموم نمودن فضای مجازی و استفاده از آن در برخورد و براندازی حکومت ها استفاده کرد.

حجت الاسلام ذوالنوری با اشاره به اهمیت انتخابات گفت : در عرصه جهانی نیز جنگ نرم یک تهدید بزرگ برای کشورهاست که به صورت یک طوفان مقطعی و با سوار شدن برموج هیجانات مردمی برای تاثیر گذاری در بسترهایی که لازمه آن می باشد همچون انتخابات شروع به ایجاد دو دستگی در میام عوام و خواص می کنند .

وی با اشاره به اینکه از دوران سالوادور آلندر در شیلی تا به امروز 70 براندازی و جنگ نرم اتفاق افتاده است گفت : انقلاب هایی از قبیل انقلاب نارنجی و مخملی که در گرجستان و اوکراین اتفاق افتاده است از این دسته اند که باعث سقوط و فروپاشی این کشور ها شد. در کشور ما نیز با دستور العمل دانشمندان این علم مثل جورج سوروس آمدند و شروع به کار کردند .

وی با اشاره به فتنه 88 گفت : انتخابات 88 یک اعتراض انتخاباتی نبود . بلکه یک فتنه ساخته و پرداخته شده به دست دشمنان و ایادی و هم پیمانان آنها بود که با تشویش ازعان عمومی مردم و با استفاده از عوامل داخلی خود دست به این هتاکی ظالمانه زدند.

وی با اشاره برنامه های غرب در با هدف فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : عزت‌الله سحابی سیاستمدار ایرانی، روزنامه‌نگار، اقتصاددان، فعال ملی مذهبی، رهبر شورای فعالان ملی مذهبی ایران 13 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری در جلسه ای در آمریکا شرکت و با اعضای اپوزوسیون خارج نشین و جمعی از مسوولان بلند پایه آمریکا با موضوع انتخابات 88 دیدار نمود که خروجی های زیر از این جلسه بیرون آمد : به مردم بگویید دروغ می گویند و در انتخابات تقلب شده و باید انتخابات ابطال گردد.

وی با اشاره به اهمیت اعتماد مردم به نظام گفت : جامعه شناسان دوام و مقام و اقتدار نظام سیاسی یک کشور را بسته به سرمایه ملی و اعتماد مردم به نظام و اعتبار نظام حاکم در کشور می دانند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت آراء توسط فتنه گران گفت : فتنه گران از چند ماه قبل از انتخابات 88، کمیته ای به اسم صیانت از آرای مردم راه اندازی کرده بودند تا این فکر مسموم را در ذهن مردم ایجاد کنند که آرای آنان محفوظ نیست و سعی کردند با هجمه به شورای نگهبان مانع تائید نتایج انتخابات شوند. که به دست مهتشمی پور نماینده میر حسین موسوی ، الویری نماینده مهدی کروبی و مهدی هاشمی نماینده هاشمی رفسنجانی شکل گرفت .

وی با اشاره به دیدار خود با آقای مهدی کروبی گفت : با هماهنگی با شورای تامین استان با آقای کروبی دیدار کردم که سبب دیدار بعدی من با ایشان در منزل قبلیشان در فرمانیه شد به آقای کروبی گفتم چرا برنمی گردید وی گفت آنهایی که با فراخوان ما آمدند و بچه هایشان کشته و زخمی و مجروح شدند به آنها چه بگویم !!

وی گفت : اگر کسانی سرسوزنی فهم حکومتی و انتخاباتی داشتند آیا چنین اتفاقاتی در جامعه رخ می داد که باعث شهید و کشته شدن 53 نفر و فلج شدن 9 ماهه شریان های اقتصادی کشور شود و سبب خوراک خبری برای رسانه های بیگانه شود و عده ای نیز از داخل به بیرون گفتند ما نظام را فلج کردیم شما نیز فشار اقتصادی را بیشتر نمایید.

وی با اشاره به هجمه همه جانبه به کشور گفت : شما یک گروه ضد انقلاب را نام ببرید که در فتنه 88 نقش آفرینی نکرده باشند . حتی پژاک اعلام کرد اسیران نیروهای مسلح را با بازداشت شده های جنبش سبز مبادله می کنیم .

وی گفت : دشمنان با همه توان خود آمدند و در جمله ای به آقای مهدی کروبی گفتم کسانی که تا دیروز در نظام حق داشتند امروز یک میدان عقده گشایی را برای همه فراهم کردند.

وی گفت : سران فتنه با اعلام برائت به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام توهین کردند و به عزاداران سید الشهدا حمله و ایستگا ه های پخش مشروبات الکلی برای اغتشاش گران به راه انداختند .

ذوالنوری گفت : با بصیرت افزایی و ایستادگی و جامعیت و کفایت مقام معظم رهبری و بصیرت و تبعیت و حضور به موقع مردم در صحنه توانستیم به حول قوه الهی فتنه گران را سرکوب نماییم.

نماینده مردم قم گفت : در سخنرانی که آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با دانشجویان داشتند که آنها شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر می دادند آقای هاشمی حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نقل کردند که به علت تحریف تاریخی حضرت آیت الله مدرسی یزدی پاسخ کتبی به این مسئله با طرح سه سوال دادند .

وی با اشاره به حفظ ولایت گفت : حفظ ولایت و امامت برخود ولی و امام واجب است . دشمنان با تحریف ذهن مردم را تغییر دادند تا به نفع خود از آن بهره برداری نمایند . و بعضی از خواص نیز آتش بیار معرکه شدند ، بعضی خواص سکوت کردند و بعضی روی خط الراس حرکت کردند و بعضی دیگر نیز به جای رهبری نشستند و فرمایش نمودند در حالی که مقام معظم رهبری خود پای کار بوده و تا پای جان ایستادگی کرد تا بتواند کم کاری های خواص و خیانت آنها را جبران نمایند و مردم بصیر به صحنه آمدند و به خواص نگاه نکردند و آنها را زیر پای خود له و به فرمایش ولی فقیه خود قیام کردند.

وی گفت : جمعیتی که در 9 دی ماه سال 88 به فرمان مقام معظم رهبری مدظله العالی در صحنه حاضر شدند بنا به برآورد رسانه های بیگانه 42 میلیون نفر در سراسر کشور بود. حتی برخی ارگان های دولتی تلاش کردند جمعیت در خیابان ها حضور نداشته باشند ولی اینگونه نشد. و ماشین های بقل نویسی شده دانشگاه آزاد در میان فتنه گران آب معدنی پخش می کردند.

وی گفت : بدانید که 9 دی روزی است که بالاتر از 22 بهمن می باشد . اگر 22 بهمن اتفاق نمی افتاد مسیر انقلاب کور نمی شد ولی اگر در 9 دی مسیر انقلاب از ریل خارج می شد شاید نمی توانستیم آن را به این راحتی به مسیر خود باز گردانیم.

حجت الاسلام ذوالنوری افزود : امروز نیز بعضی ها وضعیت را در جامعه تشدید می کنند . بدانید ما اصل تجمعات را محکوم نمی کنیم ما خود مطالبه گر هستیم. چرا نسبت به معیشت و اشتغال مردم مسوولان وظیفه خود را انجام نمی دهند. 8 میلیون بیکار در کشور و جود دارد و مردم مشکل دارند ولی آقایان آدرس اشتباه می دهند.

وی گفت : به عنوان رئیس فراکسیون روحانیت بارها درخواست وقت ملاقات به آقای رئیس جمهور داده ایم ولی این امر محقق نشده است . قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه معطل است . وضعیت کنونی جامعه در بحث اشتغال و اقتصاد به حال خود رها شده است. و لوایح بودجه 97 توهم زا و مشکل دار می باشد .

وی گفت : عده ای می گویند برجام سایه جنگ را از کشور ما حذف کرد بدانید این یک حرف اشتباه است . برجام برای کشور تهدید ایجاد و تهدیدات را افزایش داده است . به دانشگاه های کشور دستور توقف فعالیت های خود در حوزه های هسته ای را داده اند .

وی گفت : آژانس بارها اعلام کرده است که فعالیت اتمی ایران هیچ مشکلی ندارد . حتی سردار دهقان وزیر دفاع وقت دولت آقای روحانی آزمایش و پرتاب موشکی را به مسوولیت خود انجام داده است و آقای روحانی حتی دستور به انجام این عمل نداد و ایشان را توبیخ نمود و از تسدی وزارت دفاع در دوره جدید حذف نمودند .

وی گفت : آقای ظریف در صحبت های خود گفت آمریکا می تواند با 2 موشک همه چیز کشور را از بین ببرد و حتی آقای روحانی با کنایه ای گفتند بعضی ها فکر می کنند هر چه برد موشک بیشتر باشد امنیت ما تامین می شود و در اوج مذاکره مانور نظامی ما را تحقیر نمودند.

وی افزود : آمریکا در حمله به ایران هیچ نجابتی ندارد و شما مردم توانستند با ایستادگی و مقاومت خود ریسک این جنگ را برای آمریکا بالا ببرید . ما نیز بیکار نشسته ایم در مقابل دشمن زورگو و ستمگر و 110 هزار سکوی موشکی زیرزمینی در مناطق مختلف مقاومت را مسلح نموده ایم . آمریکا ارگ دست از پا خطا کند اسرائیل را از زمین محو خواهیم کرد.

وی در ادامه به بیان قدرت موشکی ایران در حوزه کروز و بالستیک اشاره کرد و 36 پایگاه نظامی آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت : به فرموده امام خمینی (ره) اگر دشمنان کاری نکرده اند به این دلیل است که نتوانسته اند نه اینکه نخواسته اند . برجام برای ما چیزی جز تهدید نداشته است . حتی ریچارد باتر آخرین رئیس کمیته خلع سلاح سازمان ملل گفت : زمانی به صدام حمله کردیم که از طریق بازرسی ها توان دفاعی و تجهیزاتی آن را سنجیدیم.

وی در ادامه صحبت های خود گفت : حتی خانم مورگینی در صحبت های خود گفت : به اسرار تیم ایرانی مذاکره کننده گفتیم برجام خط سازش در منطقه می باشد . و سند 2030 که صحبت ها در مورد آن زیاد است یکی از 17 سندی است که آقای روحانی در سال 2015 آن را امضا کردند.

وی گفت : تاج زاده در صحبته های خود گفته است آقای روحانی چراغ خاموش تعهدانی ایجاد کرده که هیچ دولتی نمی تواند از آن خارج شود.

وی در ادامه گفت : جوانان افسرده ، بیکار و سردرگم شده اند . آمار طلاق در تهران به دلیل ریشه های اقتصادی و فرهنگی به 46 درصد رسیده است. ولی آقای روحانی می گوید شاخص ها کاهش آسیب های اجتماعی مردم را نشان می دهد . وقتی فضای مجازی قتلگاه جوانان ما شده است . شما آقای رئیس جمهور وظیفه دارید جلوی دشمنان و دزدان را در جامعه و فضاهای مجازی بگیرد. حتی بارها مقام معظم رهبری به شبکه آزاد ملی برای استفاده آزاد اطلاعاتی در سایه محیط سالم اشاره کردند. ایشان فرمودند آسیب های اجتماعی همچون طلاق ، اعتیاد ، حاشیه نشینی و فساد اداری و اجتماعی کمر من را شکسته است .

وی در ادامه گفت : کار آقای احمدی نژاد نیز بهتر از آقای روحانی نبوده است و بس نشینی ایشان یعنی مشروعیت نداشتن نظام و مملکت . مردم نیازمند قاطعیت بیشتر و سرعت بیشتر قوه قضائیه هستند و ما خود نیز منتقد این قوه هستیم . بدانید اعتماد مردم را مخدوش کردن و آسیب رساندن به روح و روان آنها کمتر از خیانت نیست. آقای روحانی شما 5 سال است که با شعارهای اشتغال به مردم وعده می دهید . رهبری حتی فراتر از قانون اساسی و به صورت طاقت فرسا در صحنه حاضر شده و عمل می نماید.

وی گفت:امام خمینی (ره) فرمودند اگر مجلس درست شود همه چیز درست می شود . و این وظیفه ملت است تا نمایندگان خود و رئیس جمهور مملکت را انتخاب کنند و این افرادی که بر روی کار هستند را مردم خود انتخاب کرده اند . و باید مجلس شان ولایت مداری داشته باشد.

انتهای پیام/ح

مراسم بزرگداشت حماسه9دی روزبصیرت ومیثاق امت باولایت باسخنرانی حجت الاسلام ذوالنوردربازاربزرگ قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار