اجرای طرح مطالعاتی پرورش ماهیان خاویاری

مدیرکل شیلات استان گلستان از اجرای طرح مطالعاتی پرورش ماهیان خاویاری در ۲۲۰ هکتار از زمین‌های شمال گرگان رود خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سیدجواد قدس علوی مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به اجرای این طرح، گفت: به متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری تا سقف ۱ و ۲ دهم میلیارد تومان تسهیلات با سود ۸ درصد پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: خاویار به عنوان مروارید دریای خزر با نام و برند ایران در جهان شناخته شده است و شرایط طبیعی و اکوسیستمی که در سواحل استان ما وجود دارد، باعث شده مهاجرت ماهیان خاویاری برای زمستان گذرانی به سواحل استان گلستان زیاد باشد.

قدس علوی گفت: طرح پروش ماهیان خاویاری به عنوان یکی از سه طرح مهم شیلات استان است که به عنوان طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه این طرح امسال در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مصوب شده است، گفت: امیدواریم در افق ۱۴۰۴ بتوانیم ۸ هزار تن گوشت ماهی خاویاری و ۴۰۰ تن خاویار را در مزارع پرورش ماهیان خاویاری در استان تولید کنیم.

وی افزود: ۴۰۰ هکتار از اراضی شمال گرگان رود برای طرح مجتمع پرورش ماهیان خاویاری شناسایی شد که در فاز نخست ۲۲۰ هکتار در حال مطالعات اجرایی است که در سال ۹۷ این کار به اتمام می‌رسد.

قدس علوی در ادامه گفت: سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین سازمان شیلات، استانداری و سه استان شمالی کشور و بنیاد مستضعفان منعقد شد که بر اساس آن مقرر شد در برنامه‌ای سه ساله ۱۰۰ مزرعه پروش ماهیان خاویاری در سه استان شمالی کشور به بهره برداری برسد.

مدیرکل شیلات استان گلستان افزود: بانک سینا به عنوان بانک عامل به متقاضیان پرورش ماهیان خاویاری به صورت منفرد تسهیلاتی را با سود ۸ درصد پرداخت می‌کند که از ۱۰ درصد دیگر سود، ۵ درصد را بنیاد علوی و ۵ درصد را معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد هزینه‌های طرح را بانک سینا تامین می‌کند، گفت: دوره تنفس این وام سه سال و باز پرداخت به مدت ۴ سال بعد از آن است که در مجموع ۷ سال طول می‌کشد تا باز پرداخت صورت گیرد.

قدس علوی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۱۶ طرح تهیه شده است که سه طرح به بانک سینا رفته و یک طرح نیز به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/م
 

طرح مطالعاتی پرورش ماهیان خاویاری در گلستان اجرا می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار