رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا:

مردم از خرید طیور بومی و جوجه رنگی خودداری کنند

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: همشهریان و به ویژه روستائیان تا اطلاع ثانوی از خرید هرگونه طیور بومی، جوجه رنگی و پرنده از دست‌فروشان و مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رئیس‌زاده  با اشاره به وضعیت شهرضا در زمینه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، اظهار کرد: به همت شبکه دامپزشکی شهرضا تاکنون موردی از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تمهیداتی که در طول سال در سطح شهرستان اندیشیده می‌شود، بتوانیم این روند را ادامه دهیم، افزود: پست قرنطینه‌ای دامپزشکی شهرضا ایجاد شده و در ایست و بازرسی شهید امامی رامشه استقرار یافته و به صورت شبانه‌روزی با همراهی نیروی انتظامی انجام وظیفه می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: پست قرنطینه‌ای دامپزشکی شهرضا به صورت شبانه‌روزی ورود هرگونه محموله مرتبط با طیور و دام، آبزیان و فراورده‌های خوراکی و غیرخوراکی مرتبط با این حوزه را کنترل می‌کند.

وی تأکید کرد: همشهریان و به ویژه روستائیان تا اطلاع ثانوی از خرید هرگونه طیور بومی، جوجه رنگی و پرنده از دست‌فروشان و مراکز غیرمجاز خودداری کنند و در صورت نگهداری پرنده و تماس با پرندگان وحشی را قطع کنند.

رئیس‌زاده با اشاره به ماهی‌فروشان دوره‌گرد در شهر، بیان داشت: اکیپ واحد نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی به صورت گشت‌های مداوم و حتی خارج از زمان اداری نسبت به بازرسی از کل شهرستان اقدام می‌کند.

وی اذعان کرد: این اکیپ در صورت مشاهده و با توجه به اینکه این موارد به هیچ عنوان از نظر شبکه دامپزشکی مورد تأیید نیست با هماهنگی نیروی انتظامی و اکیپ سدمعبر شهرداری کل محموله توقیف و نسبت به برخورد قانونی با محموله و شخص متخلف اقدام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: همشهریان در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی با شماره تلفن 1512 که به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است، تخلف را اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م

 

تاکنون موردی از وقوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان شهرضا مشاهده نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.