سجادی: ناهماهنگی وزارت و کمیته ملی المپیک پای مشکلات را به ورزش باز کرد

معاون سابق قهرمانی وزارت ورزش و جوانان معتقد است ناهماهنگی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باعث بروز مشکلات بین المللی در ورزش شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان نصرالله سجادی معاون سابق قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در گفت و گو با  رادیو درباره دیپلماسی ورزشی گفت: در دیپلماسی ورزشی باید بدانیم قرار است چه کارهایی انجام دهیم. در همه کشورها دیپلماسی ورزشی از دیپلماسی کشورسرچشمه می گیرد. ورزش می تواند در عرصه های بین المللی دارای جایگاه و سیاست باشد که این موضوع حاصل راهبردهای داخل کشور است. این راهبردها هنوز تدوین و چارچوب ها تعیین نشده است.

او افزود: سلایق افراد همچنان اعمال می شود. همین موضوعات ورزش را دچار مشکل کرده است. افرادی که از سوی ایران در مجامع بین المللی شرکت می کنند، نظر واحدی ندارند و با هم یک شکل و هماهنگ نیستند. این هماهنگی و یک شکلی بر عهده بخش بین الملل کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان است.

معاون سابق قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: کمیته ملی المپیک باید بخش خارجی ورزش را دنبال کند و از فدراسیون ها حمایت کند. وزارت ورزش و جوانان نیازی به دفتر بین الملل ندارد. این دفتر دراین چند سال بسیار منفعل عمل کرده است و ارتباطی با فدراسیون ها ندارد. دفتر بین الملل کمیته ملی المپیک با این که اقداماتی انجام داده است اما بی تفاوت بوده است. همین عدم هماهنگی ها میان وزارت و کمیته مشکلات را به وجود آورده است.

سجادی درباره کسب میزبانی های ورزشی در کشور بیان کرد: برای گرفتن برخی میزبانی ها همه امکانات فراهم است. اما تصورمی کنم دچار سردرگمی شده ایم. تفکر تلاش برای کسب میزبانی ها وجود ندارد. برای گسترش ورزش، شناساندن خودمان، نزدیک شدن به مراکز قدرت در ورزش و ارتقای زیرساخت ها لازم است میزبانی بگیریم. هم فدراسیون ها و هم وزارت ورزش باید با حمایت دولت به دنبال میزبانی باشند.

انتهای پیام/

اظهارات سجادی درباره دیپلماسی ورزشی ایران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار