اعزام اعضای مدیریت بحران استان مرکزی برای شناسایی منطقه ۴ تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: اعضای مدیریت بحران استان مرکزی به عنوان معین انتخاب شده و برای شناسایی منطقه ۴ تهران اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید فرخی مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی پیش از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی که در شرکت توزیع برق استان برگزار شد اظهار داشت: در روزهای گذشته با زلزله‌های بسیاری در نقاط مختلف کشور روبه رو بودیم که به تازگی هم زلزله‌ای تهران را نیز تخت تاثیر قرار داد که اینها بیانگر این است که باید هرچه بیشتر و بهتر از قبل آماده مقابله با زلزله احتمالی در تهران باشیم.

وی افزود: بنابراین وزارت کشور تصمیم گرفته هر منطقه از تهران را به یک استان به‌عنوان معین آن منطقه بسپارد که براساس این تقسیم‌بندی منطقه 4 تهران به استان مرکزی محول شده و پشتیبان ما در این بحث استان خراسان شمالی است، به این منظور نیاز به یک سری هماهنگی‌ها داریم و انتظاراتی را هم از سوی استانداری تهران و وزارت کشور دریافت کرده‌ایم که باید ظرفیت‌ها و توان خود را اعلام کنیم.

مدیرکل میدیرت بحران استان مرکزی تصریح کرد: در این راستا باید امکانات خود را به طور کامل شناسایی و اعلام کنیم، برای برطرف کردن نیازها تلاش کنیم، منطقه 4 را به طور کامل شناسایی کنیم که به این منظور ظرف این هفته یا هفته آینده همه اعضای مدیریت بحران به منطقه سفر و شناسایی کامل نسبت به آن منطقه پیدا می‌کنیم.

فرخی بیان کرد: این موضوع بسیار جدی است و در دستور کار هیئت وزیران و وزیر کشور قرار دارد و وظیفه دستگاه‌های مختلف هم مشخص شده است، در نامه آنی که از سوی وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ شده قید فوریت آمده و دستگاه‌های مربوطه در هر استان باید نسبت به تکمیل فرم‌های تهیه شده اقدام کنند که فرم نخست مربوط به نیازمندی‌های منطقه محوله است، 15 روز وقت داریم که با علام فرم‌ها از منطقه بازدید کنیم.

وی ادامه داد: طبق این بخشنامه کار جست‌و‌جو و تخلیه مجروحان به هلال احمر، هماهنگی لجستیک به راهداری، ارزیابی خسارات و اسکان مسکن به بنیاد مسکن، آواربرداری به راه و شهرسازی، بهداشت و درمان به علوم پزشکی، ترافیک، امنیت و انتظامی به نیروی انتظامی، شریان‌های حیاتی به شرکت گاز و برق، اطلاع‌رسانی به صدا و سیما با همکاری جراید، سوخت‌رسانی به شرکت بخش فرآورده‌های نفتی ، انتقال متوفیان و آتش‌نشانی به شهرداری، تامین سلامت روانی به بهزیستی و ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سپرده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی عنوان کرد: این مسئله و تقسیم وظیفه به معنای اینکه تمام وظیفه برعهده این دستگاه‌ها باشد و از امکانات خود استفاده کنند نیست بلکه مسئولیت انجام این امور برعهده آنها است، همه دستگاه‌ها باید با متناظر خود در استان خراسان شمالی که پشتیبان استان مرکزی تعیین شده هماهنگ شوند.

فرخی اضافه کرد: سعی داریم بازدید از منطقه 4 همراه با شورای مدیریت بحران استان خراسان شمالی باشد، باید اطلاعات ما از منطقه 4 کامل باشد، بازدید تنها یک بازدید میدانی و آشنایی نیست بلکه شروعی برای ثبت اطلاعات مورد نیاز در دستگاه‌های مربوطه است.

وی افزود: تعیین منطقه 4 برای استان مرکزی باید به تمام وزارتخانه‌ها اعلام شود تا ناهماهنگی ایجاد نشود، بحث جانشینی را هم داریم که اگر ساختارهای یک استان دچار مشکل شد استانی که به‌عنوان جانشین مشخص شده وارد عمل شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی ما برای خدمات‌رسانی در زلزله اخیر آماده بودند و کار را به خوبی انجام دادند اما پاشنه آشیل نظام توزیع بود که برای آن کاری انجام نداده بودیم و باید تلاش کنیم در این راستا و از ظرفیت مردمی استفاده کنیم، افزایش آگاهی‌های عمومی و آموزش مردم را هم باید مورد توجه قرار دهیم.

فرخی بیان کرد: ما باید تعارفات با مردم را کنار بگذاریم و یادآوری کنیم که نخستین امدادگر خود مردم هستند که باید شرایط را مدیریت کنند، اینها فرهنگ‌سازی‌هایی هستند که باید به آنها پرداخت، سند آموزش مدیریت بحران را تهیه کرده‌ایم و امیدواریم با اجرای آن به اقدامات خود بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: در حوزه اطلاع‌رسانی باید یادمان باشد از یک اتفاق عادی به سمت درست کردن بحران نرویم، از آتش‌سوزی تالاب به‌عنوان فاجعه یاد کردند درحالی که خود محیط زیست چنین تعبیری نداشتند.

انتهای پیام/ب

استان مرکزی معین منطقه 4 تهران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.