قم/

امدادرسانی آبفای قم به مناطق زلزله‌زده تهران / انجام موفق 10 سناریوی واقعی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای قم از حضور فعال اکیپ‌های امدادی آبفای قم در مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای استان تهران و انجام موفق 10 سناریو خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، عبدالحمید توکلی‌بینا با اشاره به حضور فعال شرکت آب و فاضلاب استان قم در دومین مانور فراگیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آبفای استان تهران اظهار داشت: با اعلام زلزله فرضی 6,8 ریشتری در شمال و شمال‌ غرب تهران اکیپ‌های امدادی، بسیج و حراست آبفای قم در کوتاه‌ترین زمان به حالت آماده‌باش درآمده و به تهران اعزام شدند.

وی با بیان این‌که شرکت آب و فاضلاب استان قم در مواقع بحران به عنوان استان معین آبفای مناطق 6 و جنوب غرب تهران وارد عمل می‌شود، ادامه داد: نیروهای بسیجی آبفای قم پس از ورود به تهران اقدام به برپایی کمپ امدادی کرده و فضا را برای ورود اکیپ‌های امدادی آماده کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به این‌که برای آبفای قم در این مانور 6 سناریوی واقعی برای 2 روز در مناطق جنوب غرب و 6 تهران برنامه‌ریزی شده بود، خاطرنشان کرد: زون‌بندی شبکه توزیع آب، آبرسانی اضطراری، تعویض و نصب شیرخط از جمله این سناریوها بود.

وی تغییر غیرمترقبه و از قبل اعلام نشده برنامه زمان‌بندی اجرای سناریوها و انجام همه موارد را در یک روز مورد توجه قرار داد و گفت: سناریوهای آبفای قم از ساعت 9 صبح آغاز و تا چهار بامداد روز بعد ادامه یافت که با وجود شرایط بارندگی در زمانی کمتر از زمان پیش‌بینی شده، سناریوها با موفقیت به انجام رسید.

توکلی‌بینا همچنین از ابلاغ چهار سناریوی غیر مترقبه به آبفای قم خبر داد و اظهار داشت: این سناریوها نیز به همت اکیپ‌های امدادی آبفای قم در کمترین زمان ممکن در مناطق 6 و جنوب غرب تهران به انجام رسید.

وی همچنین با اشاره به همکاری مدیریت بحران استان قم با آبفای تهران و شرکت راه‌آهن در برگزاری این مانور یادآور شد: شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های قم، البرز، گیلان، قزوین، سمنان، مرکزی و مازندران شرکت آب و فاضلاب استان تهران را در برگزاری این مانور یاری کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه مانور فراگیر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در جوار بارگاه ملکوتی امام راحل و با حضور قائم مقام وزیر نیرو، استاندار تهران، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، برخی از مدیران کشوری و مدیران عامل شرکت‌های حاضر در مانور برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی، ارتقای آمادگی و هم‌افزایی واحدها و به‌کارگیری تجهیزات عملیاتی حوزه آب و فاضلاب استان تهران و افزایش سطح هماهنگی و همکاری استان‌های معین استان تهران برای مواجهه با شرایط اضطراری ذکر کرد و اظهار داشت: امیدواریم ما نیز بتوانیم با حضور در این مانورها آمادگی لازم برای مواجهه با بحران‌های احتمالی را به دست آوریم./س

برچسب ها: قم ، امداد ، رسانی ، آبفا ، زلزله ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.