همایش توانمند سازی تشکل های مردم نهاد

همایش توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد در محل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   مدیرکل امور اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه این همایش با هدف شناسایی و تقویت توانمندی‌های تشکل‌ها و انتقال این آموزش‌ها در جامعه برگزار شده است گفت: رویکرد دولت حمایت، تقویت و توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد است.

حجت‌الاسلام میرمحمدی تشکل‌های مردمی را محصول یک جامعه توسعه‌یافته و مدرن عنوان کرد و افزود: ۷۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی و پیشرفت تشکل‌های مردمی اختصاص داده شده است که در صورت تحقق این موضوع این اعتبارات دراختیار سمن‌ها قرار داده میشود.

وی با بیان اینکه طلاق در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گزشته ۱۱ درصد کاهش داشته است اضافه کرد: طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی از اولویت‌های کاری تشکل‌های مردم نهاد در سال ۹۷ است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار نیز در این همایش با بیان اینکه تشکل‌های مردمی، جامعه را در مسیر رشد و ترقی قرار می‌دهد گفت: خوشبختانه در استان ما نیز مانند دیگر استان‌های کشور تشکل‌های مردمی در حوزه‌های گوناگون مانند ورزش و جوانان، سلامت، خیریه، محیط زیست، ازدواج، آسیب‌های اجتماعی و دیگر موارد تشکیل و فعالیت می‌کنند.

محمدی افزود: تشکل‌های مردم نهاد باید مشورت را جز اولویت‌های خود قرار دهند چراکه نقش مشورت در تدوین و شکل گیری و تصمیم گیری بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه سمن‌ها پلی هستند میان مردم و دولت گفت: تشکل‌های مردم نهاد باید علاوه بر اینکه نواقص و ضعف‌های جامعه می بینند برای رفع آن‌ها نیز با دولت همکاری کنند.

 

انتهای پیام/ش

 اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی و پیشرفت تشکل‌های مردمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.