فعالسازی شبکه مراقبت از بیماران سرطانی استان

مرکز مکسا شعبه اصفهان با هدف انتقال دانش و فعال سازی شبکه مراقبت در منزل ویژه بیماران مبتلا به سرطان با استان کهگیلویه و بویراحمد همکاری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیر مکسا (شعبه اصفهان) در نشست با برخی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: راه‌اندازی مرکزی با رویکرد مراقبت‌های حمایتی و تسکینی ویژه بیماران مبتلا به سرطان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که نظام سلامت باید بر ایجاد آن در تمامی استان‌ها با کمک و تاکید بر نقش خیریه‌ها و سمن‌ها اهتمام کند.

همایون ناجی افزود: مکسا از سال ۱۳۹۱ بیش از ۵۰۰۰ بیمار مبتلا به سرطان را تحت پوشش قرار داده و همچنین تاکنون ۱۲۰۰۰ خدمت در منزل به این بیماران ارائه داده است.

مهرداد طهماسبی مدیر روابط عمومی و جلب مشارکت‌های مردمی مکسا نیز گفت: سرمایه اصلی سمن‌ها، نیروی‌های داوطلب و خیرین هستند که باید برای جذب، حفظ و آموزش آنان برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بر ضرورت ایجاد شبکه مراقبت در منزل در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و با اشاره به مشکلات بیماران مبتلا به سرطان در استان گفت: امیدواریم با ایجاد شبکه مراقبت در منزل با همکاری مکسا، دانشگاه علوم پزشکی استان و خیرین، قدمی در راستای کاهش آلام بیماران برداشته شود.

در پایان این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری با هدف انتقال دانش در حوزه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی و به منظور راه‌اندازی شبکه مراقبت در منزل کهگیلویه و بویراحمد بین مکسا و دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت استان تدوین شود.

 انتهای پیام/غ

راه‌اندازی شبکه مراقبت در منزل کهگیلویه و بویراحمد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.