طلب ۴۰۰۰ میلیارد ریالی پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد از دولت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه بویراحمد گفت: پیمانکاران پروژه‌های عمرانی استان ۴ هزار میلیارد ریال از دولت طلب دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سید ابراهیم کشاورز مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه بویراحمد گفت: بر اساس برآورد انجام‌شده توسط اداره خزانه معین استان، میزان بدهی قطعی دستگاه‌های مختلف اجرایی به برخی نهادها و شرکت‌های غیردولتی و یا اشخاص حقیقی تا پایان آذر امسال افزون بر 15 هزار میلیارد ریال بوده که بخش عمده‌ای از این میزان بدهی‌ها مربوط به سنوات قبل است.

وی عنوان کرد: افزون بر چهار هزار میلیارد ریال از این میزان بدهی‌ها مربوط به طلب پیمانکاران بر اساس آخرین صورت‌وضعیت طرح‌های انجام‌شده آن‌ها در ذی‌حسابی دستگاه‌های اجرایی استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: حدود 438 میلیارد ریال از آن مربوط به سایر بدهی‌های ادارات و نهادهای دولتی ازجمله میزان خرید این دستگاه‌ها از بازار است.

کشاورز یکی از راه‌های مهم برای پرداخت میزان بدهی دستگاه‌ها به بخش خصوصی را استفاده از قانون تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه دانست و گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر 27 میلیارد ریال از طریق تهاتر انجام‌شده است.

وی ادامه داد: اوراق تسویه خزانه فرصت بسیار خوبی برای تسویه مطالبات و بدهی‌های دستگاه‌های اجرایی به پیمانکاران و بخش خصوصی بوده و لازم است دستگاه‌های اجرایی استان از این ابزار و ظرفیت قانون بودجه در راستای تسویه مطالبات و بدهی‌های دولت نهایت استفاده را ببرند.

کشاورز با اشاره به آئین‌نامه اجرایی بند «ز » تبصره 5 قانون بودجه سال 96 اظهار داشت: بخش عمده‌ای از تخصیص‌ها در قالب اسناد خزانه به استان اختصاص می‌یابد که دستگاه‌های اجرایی استان باید با دقت و با برنامه‌ریزی لازم در موعدهای مقرر نسبت به جذب اعتبارات در قالب اسناد خزانه اسلامی اقدام کنند تا استان از عواید این اسناد منتفع شوند.وی افزود:

وی ابراز کرد: استان کهگیلویه وبویراحمد جزء استان‌های موفق در استفاده از اوراق تسویه خزانه بوده و فعالیت‌های بسیار خوبی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان برای استفاده مفید و مؤثر از این ابزار قانونی صورت می‌گیرد.

کشاورز تصریح کرد: اداره کل امور اقتصادی و دارایی در سال گذشته نیز در صدور اوراق تسویه خزانه، احصاء و گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی حائز رتبه سوم کشوری شد و امسال نیز همچون سال گذشته با جدیت، برنامه‌ریزی و کار منسجم در تلاش هستیم تا بتوانیم از این فرصت و ظرفیت در راستای تسویه بدهی‌های دولت و رفع مشکلات مالی دولت و پیمانکاران و بخش خصوصی گام‌های خوب و مؤثری برداریم.

انتهای پیام/ش

پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد ۴۰۰۰ میلیارد ریال از دولت طلب دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.