معاون کمیته امداد استان بوشهر:

بوشهر یکی از چهار استان برتر کشور در جمع‌آوری زکات است

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان بوشهر گفت: با اقدامات انجام شده، جزو چهار استان برتر کشور در موضوع جمع آوری زکات هستیم.

بوشهر یکی از چهار استان برتر کشور در جمع‌آوری زکات استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا یاری منفرد صبح دوشنبه در نشست شورای زکات در آبپخش اظهار داشت: فلسفه پرداخت زکات، کمک به حل مشکلات معیشتی نیازمندان جامعه است.

وی افزود: اگر سهم نیازمندان در اموال اغنیاء جامعه به درستی جدا شود و به دست نیازمندان برسد در کاهش فقر و محرومیت نیازمندان اثر فراوانی دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان بوشهر با اعلام اینکه از لحاظ جمع آوری زکات جزو ۴ استان برتر کشور هستیم اظهار داشت: متاسفانه در موضوع زکات نقدی از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم و از میانگین کشوری پائین‌تر هستیم و باید تلاش کنیم در این راستا نیز پیشرفت کنیم.

وی ابراز داشت: هزینه کرد هدفمند زکات باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد و موارد مصرف زکات باید هدفمند شود.

یاری‌منفرد بر افزایش مشارکت مردم در بحث زکات تاکید کرد و ابراز داشت: باید تلاش کنیم نقش مسئولیت اجتماعی مردم را در بحث زکات افزایش دهیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد بوشهر با اشاره به نقش تاثیر گذار اصحاب رسانه در گسترش آگاهی مردم اظهار داشت: اصحاب رسانه نقش پررنگی در آگاهی بخشی جامعه دارند و باید از ظرفیت آنها در بحث تبلیغ زکات نیز استفاده بهینه شود.

آبپخش در زکات مقام دوم استان را دارد

علی مردانلو بخشدار آبپخش نیز اظهار داشت: احیای سنت حسنه زکات از ثمرات انقلاب اسلامی است و آثار و برکات فراوانی برای قشر محروم و نیازمند جامعه داشته است.

وی افزود: پرداخت زکات علاوه بر اینکه موجب ازدیاد مال و خیر و برکت در آن می شود برای برطرف کردن مشکلات معیشتی نیازمندان نیز استفاده می شود.

بخشدار آبپخش با اشاره به وضعیت مطلوب پرداخت زکات در بخش آبپخش اظهار داشت: با تلاش‌های موثر شورای زکات بخش به ریاست امام جمعه محترم و اعتماد مردم به مجموعه کمیته امداد، شاهد افزایش پرداخت زکات بوده ایم و بخش آبپخش از لحاظ پرداخت زکات مقام دوم استان را دارد.

مردانلو اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی بهتر و تلاش بیشتر شورای زکات و اهتمام بیشتر مردم، شاهد ارتقای رتبه آبپخش در استان باشیم.

وضعیت مطلوب پرداخت زکات در استان

سید باقر موسوی نژاد رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر نیز اظهار داشت: با تلاش های انجام شده در سال‌های گذشته در راستای احیای سنت حسنه زکات، شاهد نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه هستیم.

وی افزود: وضعیت پرداخت در استان بوشهر بسیار مطلوب است و مردم مومن و نیکوکار استان بوشهر در راستای ادای این فریضه واجب الهی اهتمام زیادی داشته اند.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان بوشهر بیان داشت: موارد مصرف زکات جمع آوری شده ۶۰ درصد در حوزه محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان و ۴۰ درصد در بحث عمرانی است که تلاش کرده ایم در استان بوشهر تا ۸۰ درصد مبلغ زکات جمع آوری شده را صرف برطرف کردن نیازهای محرومین کنیم.

موسوی تصریح کرد: علیرغم تلاش های انجام شده، بخش عظیمی از زکات مردم استان تحت مدیریت کمیته امداد نیست و باید تلاش کنیم با اعتماد سازی بیشتر زمینه افزایش جمع آوری زکات و مدیریت آن توسط کمیته امداد را فراهم کنیم.

جمع آوری ۳ میلیارد ریال زکات در آبپخش

رمضان غلامی رئیس کمیته امداد آبپخش نیز اظهار داشت: پرداخت زکات در قرآن کریم و بیانات پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(علیهم السلام) مورد تاکید فراوان قرار گرفته است.

وی افزود: زکات سنت حسنه ای است که با نهادینه شدن آن در جامعه، فقر و محرومیت تا حدود زیادی از بین خواهد رفت.

غلامی بیان داشت: خوشبختانه با سیاست های کمیته امداد در سال‌های گذشته، شاهد گسترش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) آبپخش از جمع آوری بیش از ۳ میلیارد ریال زکات در بخش آبپخش خبر داد و ابراز داشت: در ۹ ماهه نخست سالجاری بیش از ۳ میلیارد ریال زکات در بخش آبپخش جمع آوری شده که امیدواریم در سه ماهه پایانی سال هم شاهد افزایش این میزان باشیم.

وی به تعامل سازنده با دستگاه های اجرایی بخش برای تحقق اهداف شورای زکات اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای نهادینه شدن فرهنگ زکات در جامعه، هماهنگی با دستگاه های اجرایی بخش را در دستور کار قرار داده ایم و با امام جمعه محترم و بخشدار محترم هماهنگی کامل داریم.

رئیس کمیته امداد آبپخش با اشاره به برنامه های این نهاد برای افزایش کمی و کیفی جمع آوری زکات اظهار داشت: استفاده بهینه از ظرفیت ائمه جماعات مساجد، تشکیل شورای زکات در شهر و روستاهای بخش، نصب تابلو تبلیغات زکات در سطح شهر و روستاها، تشویق و ترغیب کشاورزان به پرداخت زکات از طریق دیدار چهره به چهره و جمعی، تعیین عاملین فعال در جذب زکات، برگزاری مسابقات مقاله نویسی با موضوع زکات و برگزاری همایش ها و جلسات هم اندیشی با موضوع زکات از مهمترین اقدامات ما بوده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.