واکنش پاکستان به اتهام‌زنی‌های ترامپ: آمریکایی‌ها چیزی جز بی‌اعتمادی و توهین برای ما نداشته‌اند

وزیر دفاع پاکستان در حساب توییتر خود به اظهارات توهین‌آمیز دونالد ترامپ علیه اسلام‌آباد واکنش نشان داد و آمریکایی‌ها را غیر قابل اطمینان خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «خرم دستگیر خان»، وزیر دفاع پاکستان به اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و در حساب توییتر خود نوشت: «پاکستان به عنوان یک متحد ضدتروریسم راه های ارتباطی هوایی و زمینی رایگان و پایگاه های نظامی رایگان در اختیار آمریکا قرار داده است و همکاری هایی با این کشور کرد که در نهایت به نابودی گروه تروریستی القاعده در مدت 16 سال منجر شد. اما آنها در مقابل چیزی جز بی اعتمادی و توهین برای ما نداشتند.»

وی در ادامه نوشت: آنها کشته شدن مردم پاکستان به دست تروریستهایی را که به راحتی از مرزها عبور می کنند، نادیده می گیرند.

ترامپ در نخستین توییت خود در سال 2018 میلادی به انتقاد از پاکستان پرداخت و نوشت: «آمریکا به طور احمقانه در 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار کمک به پاکستان کرده است و در مقابل آنها چیزی جز دروغ و فریبکاری به ما نداده اند و سران ما را احمق فرض کرده اند. آنها به تروریستهایی که ما در افغانستان به دنبال آنها هستیم مکان امن می دهند و هیچ کمکی نمی کنند. دیگر بس است.»

هفته گذشته روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت که دولت دونالد ترامپ قصد دارد کمک 225 میلیون دلاری به پاکستان را به دلیل «حمایت از گروه های تروریستی» به حالت تعلیق درآورد. این در حالی است که اسلام آباد همواره  اعلام کرده است که از گروه های تروریستی حمایت نمی کند.

شب گذشته وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به اظهارات ترامپ ، سفیر آمریکا در اسلام آباد را احضار کرد.


انتهای پیام/

واکنش وزیر دفاع پاکستان به اتهام‌زنی‌های ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار