عملیات کپه‌کاری و ذخیره نزولات آسمانی در گچساران

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: عملیات کپه‌کاری و ذخیره نزولات آسمانی در 120 هکتار از منطقه دشت گازال به مبلغ 150 میلیون ریال در گچساران اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   فرهام جلیلی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: احیا و اصلاح مراتع، حفاظت منابع آب و خاک، افزایش پوشش گیاهی و علوفه‌ای، جلوگیری از فرسایش خاک، ذخیره نزولات آسمانی، کمک به تکثیر و ازدیاد گیاه از جمله اهداف منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گچساران است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه امسال 120 هکتار از منطقه دشت گازال گچساران برای اجرایی شدن عملیات کپه کاری و ذخیره نزولات آسمانی صورت گرفته است، افزود: اجرای این طرح با اعتباری به مبلغ 150 میلیون ریال در راستای افزایش سطح پوشش گیاهی، تامین علوفه دامداران و جلوگیری از فرسایش خاک انجام گرفته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته این طرح در منطقه چم‌گل و دشت گازال در 90 هکتار از اراضی ملی اجرا شد.

جلیلی بیان کرد: با اجرای عملیات اصلاح و احیا مراتع، 240 هکتار ازمراتع این شهرستان تحت پوشش این برنامه قرار خواهد گرفت که در حال حاضر 120 هکتار از مراتع منطقه دشت گازال در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه شهرستان گچساران دارای 305 هزار هکتار مرتع دارد، عنوان کرد: سالانه در هر هکتار از این مرتع 100 کیلوگرم علوفه تولید می‌شود که امسال به دلیل خشکسالی و کاهش بارندگی این میزان به 60 کیلوگرم رسیده است.

به گزارش فارس، شهرستان گچساران دارای 415 هزار هکتار مرتع و جنگل است که از این میزان 305هزارهکتارمرتع است

انتهای پیام/ش

 عملیات ذخیره نزولات آسمانی در 120 هکتار از منطقه دشت گازال گچساران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.