جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نوسان قیمت دلار، سرمایه‌ را به بانک ها می‌برد

فعال صنعتی گفت: فقدان ثبات قیمت دلار بر امنیت اقتصادی تاثیر منفی گذاشته و مردم به جای سرمایه‌گذاری در تولید، پول‌ خود را در بانک‌ها سپرده گذاری می‌کنند.

نوسان قیمت دلار، سرمایه‌ها را به بانک ها می‌بردداوود جوکار واردکننده ماشین آلات صنعتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: فرسودگی ماشین‌های صنعتی ، بخش کوچکی از معضل‌های صنایع ما را تشکیل می دهد.

وی در ادامه افزود: بخش دولتی از بخش خصوصی قوی تر است و دولتی ها همیشه یک رقیب جدی برای بخش خصوصی محسوب می شوند.

جوکار تصریح کرد: در صورتیکه بگذاریم بخش خصوصی در کشور قدرت بگیرد و تشکل های دولتی در امور مختلف تصمیم گیرنده باشند؛ به طور حتم شرایط لازم برای رونق صنعت فراهم خواهد شد.

این فعال صنعتی با تاکید بر اقدام های پیش‌گیرانه و اصلاحی برای حل مشکل‌های صنعت، بیان کرد: اکنون باید یک سری اقدام هایی در جهت بهبود بیماری صنایع کشور صورت دهیم اما به طور حتم این‌گونه راهکارها مانند مُسکن عمل کرده و باید با اِعمال راهکارهی کوتاه مدت به فکر اقدام های بلندمدت نیز باشیم.

جوکار تاکید کرد: اقدام دولت در تزریق منابع به صنعت در واقع یک نوع راهکار موقت بود که هدف آن خرید فرصت برای صاحبنظران امر در جهت رسیدن به یک استراتژی دایمی بازسازی صنایع کشور است.

وی اضافه کرد: این نوع راهکارهای موقت می تواند مخرب باشد، برای مثال برخی از تولیدکننده‌ها با دریافت این تسهیلات بدهکارتر شده و احتمال ورشکستگی آنها بالاتر می رود.

این فعال صنعتی در خاتمه یادآور شد: فقدان ثبات قیمت دلار در بازار بر امنیت اقتصادی تاثیر منفی گذاشته و مردم ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در تولید وصنعت، پول خود را در بانک‌ها سپرده گذاری کنند.

انتهی پیام/

فقدان ثبات قیمت دلار بر امنیت اقتصادی، تاثیر منفی گذاشته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۵ دی ۱۳۹۶
افزایش قیمت دلار باعث خارج شدن سرمایه از کشور میشود. ایرانیان مقیم خارج از کشور که پولهای خود را در بانکهای ایران گذاشته اند وقتی بفهمند که سود بانکی کمتر از افزایش قیمت دلار است پولهای خود را خارج میکنند. همچنین سرمایه داران بزرگ که توان تبدیل سرمایه خود به ارز و خروج آن را دارند منتظر نخواهند ماند.
آخرین اخبار