پوستر نهمين دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر نهمين دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، عصر امروز در باغ کتاب برگزار شد.

پوستر نهمين دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان رونمایی شدبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رونمایی از پوستر نهمين دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، عصر امروز در باغ کتاب با حضور مصطفی رحماندوست شاعر کودک و نوجوان، قدیانی مدیر مسئول انتشارات قدیانی و رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برگزار شد.

در این مراسم، نادر قدیانی رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، گفت: انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان 27 سال قبل تنها انجمن صنفی نشر بود که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شد. تا قبل از آن دوستان جویای نامی بودند که دور هم در نمایشگاه کتاب جمع می شدند و ماحصلش تشکیل انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان بود. جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان به صورت دو سالانه برگزار می‌شود. این جشنواره بیشتر ناشر محور است. در این جشنواره بررسی می‌کنند ببینند نشر در کجای حوزه فرهنگی قرار دارد. حتما این جشنواره ها موثر بوده است و خواهد بود.

در ادامه این مراسم، طلایی از اعضای هیئت داوران انتخاب پوستر جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه اعلان و پوستر یکی از موضوعات اصلی گرافیست هاست؛ گفت: چه زمانی می‌‌گوییم پوستری موفق است. اگر پس از مشاهده پوستر مکث کردیم، اگر مکث ما طولانی شد خوب است. اگر پوستر را خواندیم نمره اش بالاتر می رود. اگر علاوه بر خواندن، در ذهنمان ماند، اثر موفق است. در انتخاب پوستر برای جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان به دنبال آخرین نوع پوستر بودیم.

وی افزود: 60 پوستر به جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان رسید. از این میان 15 اثر انتخاب شد و از این میان دو  کار برگزیده شد. بخشی از آثار توسط جوان‌ها و بخشی توسط باتجربه‌ها طراحی شد.

در پایان، پوستر آذر تیموری و رجب علی خدایی برگزیده شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار