مدیراوقاف خیریه قزوین؛

رتبه شاخص کرمان در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه کشور

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به سرمایه گذاری کلان درپروژه های عمرانی موقوفات کرمان این استان را یکی از استانهای شاخص و موفق سازمان اوقاف در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه دانست.

رتبه شاخص کرمان در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه قزوین در جلسه جمع بندی عملکرد برنامه محورامسال اداره کل اوقاف کرمان؛ استان کرمان را یکی از استان‌های شاخص کشور از لحاظ کمیت موقوفات و سطح الف. ادارات اوقاف سازمان اوقاف معرفی کرد و گفت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بحث سرمایه گذاری موقوفات این استان طی چندین سال گذشته در سطح ملی انجام شده است.

وی افزود: استان کرمان یکی ازاستان‌های شاخص در بحث موقوفات و بقاع متبرکه است که با مدیریت حجت الاسلام قاسمی زاده تحول بنیادی در بحث سرمایه گذاری و احیاء موقوفات این استان انجام شده است.

عادل شاخص‌ترین عملکرد اوقاف کرمان را فعالیت‌های سرمایه گذاری و پروژه‌های عمرانی موقوفات برشمرد که در سطح ادارت سازمان اوقاف کشور توانسته است جایگاه خود را به عنوان اداره کل موفق حفظ کند.

وی راه اندازی مرکز حفظ مجازی قرآن کریم در طرح جامع حفظ قران کریم و اجرای کامل شناسه برنامه‌های معاونت فرهنگی را در استان موفق ارزیابی کرد.

عادل تکمیل سامانه حقوقی وثبتی اوقاف استان را نتیجه همکاری دو سویه با ادارت ثبت اسناد، دادگستری و منابع طبیعی در راستای تفاهم نامه بین سازمانی را از نقاط بارز صیانت از حوزه موقوفات و رقبات آنان دانست.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده در این جلسه با بیان اینکه در بازرسی‌ها باید داشته‌ها و استعداد‌های آن استان مورد توجه قرار گیرد و بر همان مبنا ارزیابی شود، تصریح کرد: بازرسی ادارات کل اوقاف استان‌ها از یکدیگر موجب انتقال تجربیات و افزایش سطح آگاهی مجموعه کارکنان اوقاف می‌شود.

وی افزود: تعداد ۷ هزار و ۶۶۰ موقوفه در استان کرمان با ۷۰ هزار و ۶۸۰ رقبه وجود دارد که اطلاعات اماری آنان در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

قاسمی زاده یکی از مشکلات حوزه رسیدگی به موقوفات استان را مشاع بودن اراضی وقف و تداخل تولیت بیان کرد که پراکندگی این اراضی درسطح شهر کرمان مشکلاتی را در بحث رسیدگی به وضعیت موقوفات به وجود آورده است.

انتهای پیام/ح

رتبه برتر کرمان درحوزه موقوفات کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار