ثبت موقوفه؛

ثبت ۲۰موقوفه در بروجرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد گفت: امسال ۲۰ موقوفه در بروجرد ثبت شده که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام علی ارکبان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجردگفت: از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ موقوفه در بروجرد با نیت‌های مختلف به ثبت رسیده که موقوفات نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 وی اضافه کرد: موقوفاتی که از سوی واقفین وقف می‌شوند در جهت نیت افراد به کار گرفته می‌شود که این موقوفات زمین، املاک، واحد‌های تجاری و مکان‌هایی برای برپایی مراسم مذهبی هستند.

 حجت الاسلام ارکبان اظهار داشت: در شهرستان بروجرد ۷۵ پرونده موقوفه خواری در مراجع قضایی وجود دارد که روند اجرای رسیدگی به آن‌ها در دستگاه قضایی در حال انجام است.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد با اشاره به وجود ۱۸ امامزاده در شهرستان بروجرد تصریح کرد: همه نذورات امامزادگان در راستای فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و جاری امامزادگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 به گفته وی در شهرستان ۱۳۵ موقوفه متصرفی و ۱۲ موقوفه غیر متصرفی وجود دارد که خوشبختانه سال به سال موقوفات بیشتری از سوی واقفین وقف می‌شود.

 وی به طرح توسعه حریم امامزاده جعفر (ع) بروجرد اشاره کرد و افزود: برای اجرای این طرح سه دستگاه میراث فرهنگی، شهرداری و اوقاف هستند که باید هر کدام بخش‌هایی از اجرای این طرح را انجام دهند، اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

 به گفته وی اداره اوقاف برای پیشبرد این برنامه نیاز به ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که برای این هزینه درخواست ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیونی داده و در صورت پرداخت این تسهیلات می‌توان برای طرح توسعه امامزده اقدام کرد.

 انتهای پیام/م

۲۰ موقوفه در بروجرد به ثبت رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.