سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت؛

اجرای طرح «پیشگیری اجتماع محور» با مشارکت افراد محلی/افزایش شیوع اعتیاد بین زنان ۱۵ تا ۲۵ سال کشور

مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری بهزیستی///اجرای طرح «پیشگیری اجتماع محور» با مشارکت افراد محلی/افزایش شیوع اعتیاد بین زنان ۱۵ تا ۲۵ سال کشوربه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

 اجرای طرح «پیشگیری اجتماع محور» با مشارکت افراد محلی

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طرح ‌«پیشگیری اجتماع محور» با مشارکت افراد محلی به منظور پیشگیری از ابتلای افراد به اعتیاد،در سراسر کشور اجرا می شود.

وی اظهار کرد: اولین گام در درمان بیماری ها و از جمله بیماری اعتیاد «پیشگیری» است که در حال حاضر، روش های متعددی برای درمان اعتیاد در کشور ما، به کار گرفته می‌شود.

ماجرای کودک 5 ساله‌ای که خود را با بوی غذای رستوران سیر می‌کند

طی روزهای اخیر یک ویدئوی کوتاه از محل زندگی کیانا در صفحات مجازی منتشر شده است که حاوی صحبت‌های قابل تامل مادربزرگ این دختر بچه است و تصاویری که به صورت دوربین مخفی از مکان فوق ضبط شده است را نشان می‌دهد.

 خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در اینباره اظهار کرد: فیلم فوق مربوط به سال گذشته است و بلافاصله پس از آن با تایید اعتیاد مادربزرگ و پدر این دختربچه، مسئولان اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان شهریار، با حکم قضایی کیانا را به یکی از مراکز کودک و نوجوان در شهر تهران منتقل کردند.

وی تصریح کرد: کیانا در تاریخ بیست و چهارم بهمن ماه سال گذشته در مرکز شبیر پذیرش شده است و هم اکنون در این مرکز حضور دارد و از مراقبت های مددکاری اجتماعی بهره مند می شود.

 آیا تصویب قانون حمایت از معلولان پلی برای تحقق خواسته‌های این افراد است؟

قانون حمایت از معلولان به تصویب رسیده است و انتظار می‌رود شرایط افراد معلول برای حضور در جامعه و ادامه زندگی بهبود نسبت به گذشته بهبود یابد.

لایحه حمایت از حقوق معلولان پس از 12 سال به تصویب رسید و تبدیل به قانون شد. قانونی که به گفته مسئولان بهزیستی کشور قرار است افق های روشنی را به روی معلولان بگشاید و شرایط آنان را برای حضور در جامعه و ادامه زندگی بهبود بخشد.

در حال حاضر که قانون حمایت از معلولان به تصویب رسیده است، مسئولان بهزیستی کشور از رایگان شدن تحصیل دانش آموزان معلول نیازمند خبر داده اند و در صورت تحقق این مسئله می توان به کاهش مشکلات معلولان در حوزه آموزش و امر تحصیل امیدوار بود.

افزایش شیوع اعتیاد بین زنان ۱۵ تا ۲۵ سال کشور

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: بر اساس آخرین تحقیقات شیوع شناسی، شیوع اعتیاد در میان زنان ۱۵ تا ۲۵ سال کشور نسبت به گذشته افزایش داشته است.

وی  اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد از آمار معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند و بر اساس آمارها سن گرایش افراد و به ویژه زنان به اعتیاد کاهش یافته است و باید توجه داشت که وقتی شیوع اعتیاد در سن ۱۵ تا ۲۵ سالگی افزایش پیدا کرده است، خواه ناخواه درصد آمار معتادان نیز افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار