برگزاری نخستین همایش استانی جامعه ایمن به میزبانی زرند

نخستین همایش استانی جامعه ایمن به میزبانی شهرستان زرند با حضور مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور و جمعی از نمایندگان و فرمانداران ، مسئولان و مدیران استانی در تالار قصر این شهرستان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حبیب الله خنجری فرماندار زرند گفت :جامعه ایمن شهرستان زرند از سال 85 فعالیت خود را اغاز کرد و در این راستا بر اساس 6 شاخص جلسات متعددی را برگزار کردیم در این مدت اصلاح 4 الی 5 نقطه حادثه خیز در این شهرستان بوده به طور مثال یکی از اقدامات موثر اصلاح گردنه ده علی رضا در محور زرند راور بود که متاسفانه در سالهای اخیر 34 نفر در این محور جان خود را از دست داده اند و با اصلاح این محور و تامین روشنایی ان در سال 94 خوشبختانه تاکنون حوادث در این محور به صفر رسیده .


وی گفت: در بحث اقدام به خودکشی سالیانه بیش از 300 نفر اقدام به خودکشی داشتیم که حدود 16 نفر از آنها موفق بوده اند و در حال حاضر شاخص اقدام به خودکشی بسیار کاهش یافته است و خودکشی موفق به 4 نفر کاهش پیدا کرده که از این تعداد سه نفر تبعه افغانستانی بوده اند .


اقای خنجری ، پیشگیری از سوانح و حوادث و سلامت و رفاه شهروندان هدف اصلی اجرای طرح جامعه ایمن در شهرستان زرند دانست و افزود: کاهش تعداد سوانح و حوادث، کاهش میزان مرگ و میر و ارتقای سطح سلامت و افزایش امید به زندگی از دیگر اهداف اجرای طرح جامعه ایمن عنوان کرد.


 امیری رئیس مجمع نمایندگان استان هم گفت: منشور حقوق شهروندی در دولت مطرح شده است که باعث کاهش بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی خواهد بود و از طرفی یک جامعه آرام باعث می شود که هزینه ها کم شود لذا ایمنی حق هر شهروندی است در کشور ما ناهنجاری های سیاسی بیشتر از ناهنجاری های دیگر است و امیدواریم سیاسیون و گروه های مختلف در آرامش جامعه امن کمک کنند.


وی گفت: جامعه ایمن با مشارکت مردمی و با دخالت مسئولان محقق میشود و در بحث زلزله هم آموزش فراگیر را باید با هدف ایجاد حساسیت بیشتر مورد توجه جدی قرار گیرد.


حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند هم با اشاره به احادیث و روایات پیرامون اهمیت ایمنی مطالبی بیان داشت و افزود :جامعه ایمن کار گروهی است و باید ایمنی در بخشهای مختلف را رعایت نماییم وآنچه می تواند آسیب ها را کاهش دهد آمادگی ها و اموزش است.


مقبلی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان هم گفت :متاسفانه امسال آمار حوادث رانندگی در استان افزایش پیدا کرده است.


برای کاهش این حوادث اداره حمل و نقل جاده ای استان تلاشهای زیادی را درراستای حذف نقاط حادثه خیز دراستان دست اقدام دارد و در این راستا 115 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده است و در 20 نقطه اصلاح هندسی در حال اجراست ، 120 تقاطع فرعی به اصلی را سرعت کاه نصب کردیم که نقش موثری در کاهش تصادفات داشته است ،درکنار بحث ایمنی اقدامات فرهنگی هم در حال اجرا است حدود 7 هزار نفر از دانش آموزان تحت پوشش آموزش های فرهنگ ترافیکی قرار گرفتند .

وی از نصب 130 دوربین در سطح محورهای استان تا پایان سال جاری خبر داد وگفت :رفتار رانندگان از طریق دوربین ثبت میشود ،ساکنین حدود 40 روستا حاشیه جاده ها اموزش فرهنگ ترافیکی را فرا گرفتند و امیدواریم با برنامه ریزی شاهد کاهش چشمگیر حوادث رانندگی در سطح استان باشیم.


 جواد نوفرستی، مدیرعامل انجمن جامعه ایمن کشور هم گفت :جامعه ایمن شهرستان زرند کرمان موفق ترین جامعه ایمن در کشوراست.


وی جامعه ایمن را تکلیف قانونی و تکلیف دینی دانست وافزود :حضور مسئولین سراسر استان در این همایش این است که ازتجربیات خوب شهرستان زرند که بیش از 10 سال است که کمیته جامعه ایمن را اجرا کرده است و موفق هم بوده با کاهش حوادث و سوانح در حوزه های مختلف آشنا شوند و این حرکت یک حرکت ماندگاری خواهد شد .


 نوفرستی گفت :در حال حاضر در کشور 16 هزار کشته حوادث داریم و 333هزار مصدوم و در 8 ماهه اول امسال 11هزار 500 کشته در حوادث جاده ای داشته ایم در کل کشور حدود 4 دهم درصد کاهش یافته است ، اما استان کرمان متاسفانه 21 درصد معادل 138 نفر رشد داشته است ،بالا ترین رشد اماری کشته های جاده ای در کشور است . و در این بین امار حوادث شهرستان زرند که جامعه ایمن را اجرا کرده است کاهش قابل توجهی داشته است .


وی گفت :شهرستان زرند فعالترین جامعه ایمن در کشور است که در اجلاس سالانه جوامع ایمن که در 30 دیماه سال جاری که به مناسبت سالگرد حادثه دلخراش پلاسکو برگزار میشود اعلام خواهد شد که زرند الگویی برای تمام شهرهای کشور معرفی میشود ، شهرستان زرند به عنوان اولین شهری خواهد بود که به شبکه ملی جوامع ایمن ایران خواهد پیوست و از مسئولین جامعه ایمن زرند دعوت شده است که با حضور در این همایش تجربیات خود را به شهرداران و مسئولین ایمنی سراسر کشور ارائه دهند .

انتهای پیام/ی

برگزاری اجلاس سالانه جوامع ایمن به مناسبت حادثه پلاسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار