بازدید نمایندگان سازمان همکاری اسلامی از اردوگاه آوارگان روهینگیا در بنگلادش

شماری از نمایندگان سازمان همکاری اسلامی از اردوگاه آوارگان روهینگیا در بنگلادش بازدید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شماری از نمایندگان سازمان همکاری اسلامی از اردوگاه آوارگان روهینگیا در بنگلادش بازدید کردند.

در حالیکه چندین ماه از بحران آوارگان مسلمان روهینگیای میانمار می گذرد و نزدیک به هفتصد هزار نفر از آنها به بنگلادش فرار کرده اند، چند مقام سازمان همکاری اسلامی از محل سکونت آوارگان روهینگیا در بنگلادش دیدن کردند.

سرپرست این هیئت در کنفرانسی خبری گفت ما گزارشی را درباره وضعیت آوارگان تهیه و در آن توصیه های خود را به سازمان همکاری‌های اسلامی ارائه می کنیم. من دوباره از دولت بنگلادش که این فرصت را به ما داد تشکر می کنم. ما همچنین از کمکها و حمایتهای دولت بنگلادش از آوارگان قدردانی می کنیم.

یکی دیگر از اعضای هیئت گفت آوارگان به ما گفتند نظامیان در میانمار مسلمانان روهینگیا را می کشند، به آنها تجاوز می کنند. در واقع طبق اظهارات آوارگان رفتار میانمار با آنها غیرقابل تصور است. من می توانم بگویم کاری که میانمار با مردم روهینگیا انجام داده نسل کشی و پاکسازی قومی است. مسلمانان روهینگیا انسانهایی صلح طلب هستند. ما به عنوان سازمان همکاریهای اسلامی درباره وضعیت روهینگیاها بسیار نگران هستیم زیرا قضیه به مسلمانان ارتباط پیدا می کند.

یکی دیگر از اعضای هیئت گفت به نظر من اسناد و مدارک زیادی وجود دارد که باید طبق آن عدالت اجرا شود. تا زمانی که عدالت اجرا نشود، نمی توان زخمهای مسلمانان روهینگیا را التیام بخشید. آنها از این می ترسند که هدف خیانت قرار گیرند.

انتهای پیام/

نمایندگان سازمان همکاری اسلامی از اردوگاه آوارگان روهینگیا بازدید کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار