کشف لاشه 62 کبوتر چاهی و سهره در خراسان شمالی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت : لاشه 62 قطعه کبوتر چاهی و سهره در دو شهرستان اسفراین و شیروان کشف شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ روح اله لایق رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین گفت : هفت جوان اسفراینی و شیروانی در استان خراسان شمالی که 62 قطعه کبوتر چاهی و سهره را در این شهرستان ها به طور غیرمجاز صید و آن را طبخ کرده بودند ، از سوی محیط بانان دستگیر شدند.

وی افزود : پنج جوان اسفراینی که 53 قطعه کبوتر چاهی را صید و آن را طبخ کرده بودند، به هنگام مشاهده ماموران در روستای امین آباد این شهرستان با جا گذاشتن لاشه های طبخ شده فرار کردند که یکی از آن ها دستگیر شد.

لایق اظهار کرد : از متخلفان یک دستگاه خودروی پراید و دو دستگاه گوشی همراه کشف و ضبط و پس از تکمیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.

حمید فخرانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان هم گفت : در گشت و کنترل مناطق و زیستگاه های حساس شهرستان شیروان دو نفر صیاد جوان متخلف و باسابقه دستگیر شدند.

وی افزود : این متخلف با سابقه که چندی قبل به همراه تعداد 14 قطعه سهره دستگیر شده بود مجددا در حین تله گذاری و صید تعداد 9 قطعه سهره در ارتفاعات شاه جهان به همراه اداوت صید و زنده گیری پرندگان دستگیر شدند.

گفتنی است : خراسان شمالی افزون بر 2 میلیون هکتار گستره دارد که پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلیل و سرانی و همچنین پناهگاه حیات وحش میاندشت با گستره 194 هزار و 141 هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

انتهای پیام/آ

دستگیری متخلفان صید پرندگان در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.