به‌دنبال پرورش ماهی تیلاپیا در استان هستیم

کارشناس اداره کل شیلات استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه به دنبال پرورش ماهی تیلاپیا در استان هستیم، گفت: در این خصوص با سازمان حفاظت محیط زیست رایزنی انجام داده ایم.

به‌دنبال پرورش ماهی تیلاپیا در استان هستیم به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  سعید بابایی کارشناس اداره کل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به مخالفت‌های سازمان حفاظت محیط زیست با توسعه پرورش این ماهی در کشور گفت:  با وجود مکاتبات زیادی که انجام شده، هنوز با پرورش این ماهی در استان کرمانشاه موافقت نشده است.

بابایی  بیان  کرد : این ماهی جزو ماهی‌های مهاجم بوده و تمامی نگرانی سازمان حفاظت محیط زیست از این است که با ورود این گونه به منابع آبی تعادل بیولوژیک این منابع بهم بخورد که برای حل این نگرانی پیشنهاد استفاده از گونه‌های تک جنسی و یا پرورش در محیط‌های بسته مطرح شده که با این وجود هم هنوز با پرورش ماهی تیلاپیا در استان کرمانشاه موافقت نشده است.

کارشناس اداره کل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه تولید ماهی تیلاپیا در دنیا بالا است، گفت: در کشور ما این گونه ماهی از حدود 10 سال پیش به صورت پایلوت تنها در استان یزد پرورش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهی‌های تیلاپیای موجود در کشور از کشورهای مختلفی مثل مالزی و چین وارد کشور می‌شود، گفت: این ماهی به صورت تمام فیله شده عرضه می‌شود.

بابایی با بیان اینکه درصد امگا سه ماهی تیلاپیا در مقایسه با دیگر آبزیان پایین است،  بیان کرد : ممکن است مصرف این نوع ماهی فایده کمی برای بدن داشته باشد، اما قطعا مصرف آن بدون ضرر است.

 

انتهای پیام/ز

 

 

درصد امگا سه ماهی تیلاپیا در مقایسه با دیگر آبزیان پایین است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار