به منظور نظارت بیشتر روی دام ها؛

راه اندازی پست قرنطینه دامپزشکی انار

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان انار گفت: پست قرنطینه دامی شهرستان انار برای کمک به کنترل بیماری های مشترک بین دام وانسان راه اندازی شد.

راه اندازی پست قرنطینه دامپزشکی اناربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: از ابتدای دی ماه سالجاری پست قرنطینه دامپزشکی شهرستان انار که با همکاری اداره کل دامپزشکی استان کرمان، فرمانداری، دادستانی، مدیریت جهاد کشاورزی و فرماندهی محترم نیروی انتظامی این شهرستان راه اندازی گردید.

وی افزود: فعالیت‌های قرنطینه ای، طیف وسیعی را شامل می‌شود از جمله قرنطینه داخل دامداری، استقرار پست‌های قرنطینه ثابت و سیار مرزی، استانی و شهرستانی که در خصوص اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی قرنطینه‌ای حمل و نقل دام، طیور زنده و فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی می‌باشد.

وی تصریح کرد:برخورد و مقابله با ورود دام‌های قاچاق و تشخیص دام‌های بومی منطقه با غیر بومی بودن آن و طیور زنده جهت پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، یکی دیگر از شاخص‌های پست قرنطینه دامپزشکی می‌باشد.

قرنطینه به عنوان یکی از ارکان‌های مهم تأمین بهداشت دام، طیور، آبزیان و فرآورده‌های آن می‌باشد و نقش حساس و پر اهمیتی در جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دارد. اجرای قرنطینه در پیشگیری، کنترل و ریشه کنی بیماری‌های دام و طیور مورد توجه است.

کافی گفت: دامداران، مرغداران و متقاضیان محترم که قصد جابجائی دام و فرآورده‌های آنرا دارند باید قبل از هر اقدامی با مراجعه به شبکه‌های دامپزشکی درخواست خود را ارائه نموده تا مورد بررسی قرار گرفته و در صورت موافقت در سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی، مجوز حمل بهداشتی مربوطه ثبت و صادر گردد سپس اقدام به جابجائی نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی انار اظهار کرد: با خودرو‌ها و افراد متخلف که دارای مجوز مذکور نمی‌باشند برخورد قاطع صورت گرفته و به مراجع قضائی معرفی می‌گردند.

انتهای پیام/ح

قرنطینه دامی انار راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار