۲۴ بالگرد امداد و نجات در کشور راه‌اندازی شد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در حال‌حاضر ۲۴ بالگرد امداد و نجات هلال احمر در کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مرتضی سلیمی ظهر امروز در آئین نکوداشت خدمات داوطلبان هلال احمر در اردبیل اظهار داشت: در حال‌حاضر ۲۴ بالگرد امداد و نجات جمعیت هلال احمر در کشور راه‌اندازی شده و راه‌اندازی این بالگرد‌ها روند خدمات‌رسانی در مواقع اضطراری و بحران را تسهیل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر تمام استان‌های کشور تحت پوشش خدمات هوایی امداد و نجات است، افزود: هلال احمر توانسته در سریعترین زمان ممکن در مواقع بحرانی خدمات‌رسانی خود را انجام دهد که این یک دستاورد بزرگ است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر بیان کرد: در حال‌حاضر ۶۰ هزار نفر عضو سازمان امداد و نجات هلال احمر هستند که به صورت شبانه‌روزی در امر خدمات‌دهی فعالیت دارند و نقش بسیار اساسی در امداد و نجات کشور ایفا می‌کنند.

سلیمی افزود: ۵۳۱ پایگاه امداد و نجلات هلال احمر در کشور ایجاد شده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پایگاه‌ها در تعطیلات نوروزی به یک هزار و ۳۰۰ مورد افزایش می‌یابد تا در خدمات‌دهی در ایام تعطیلات نوروزی مشکلی پیش نیاید.

وی اظهار کرد: هلال احمر استان اردبیل یکی از هلال احمر‌های برتر کشور در پاسخگویی به حوادث و خدمات‌دهی است که جمعیت هلال احمر استان اردبیل در زلزله اخیر کرمانشاه بسیار موفق عمل کرد و یکی از سخت‌ترین مناطق زلزله‌زده کرمانشاه به هلال احمر اردبیل واگذار شده بود که داوطلبان و گروه امداد هلال احمر این استان بسیار موفق عمل کردند که این امر قابل تقدیر است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از برنامه‌ریزی برای آموزش تیم‌های تخصصی امداد و نجات و تیم‌های عملیاتی خبر داد و گفت: این آموزش‌ها به صورت مداوم برگزار می‌شود تا در مواقع بحرانی و اضطراری مشکلی در حوزه خدمات‌رسانی و امداد و نجات وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/پ

راه اندازی بالگرد امداد و نجات در کشور 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.