معدوم سازی 600 قطعه طیور در مهريز

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز از معدوم‌سازی تعداد ۶۰۰ قطعه طیور به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ نجیب الله محمدی در این باره گفت: در جریان بازدید بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، توزیع و عرضه شهرستان مهریز، تعداد ۶۰۰ قطعه طیور به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی معدوم شد.

وی گفت: به منظور اطمینان از رعایت موازین بهداشتی توسط عاملان تولید، توزیع، فراوری و عرضه‌ی فراورده‌های خام دامی، کارشناسان دامپزشکی در قالب اکیپ‌های بازرسی اقدام به سرکشی از این مراکز به صورت دوره‌ای و منظم می‌کنند.

محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: در همین راستا با عاملان زنده‌فروشی یا کشتار غیرمجاز در شرایط فاقد استاندارد‌های لازم نیز برخورد به عمل می‌آید چرا که زنده‌فروشی و کشتار غیر مجاز طیور در سطح شهر‌ها به دلیل نامشخص بودن پیشینه بهداشتی، زمینه را برای شیوع بیماری‌های خطرناک واگیردار و مشترک طیور فراهم می‌آورد و چه بسا سلامت و سرمایه افراد به دلیل اقدامات این چنینی با خطر جدی روبرو شود.

این مقام مسئول با اشاره به قرار گرفتن در فصل سرما و احتمال شیوع بیماری مهلک آنفلوانزا، تصریح کرد: از آنجا که اکثر طیور فروشی توسط فروشندگان دوره گرد و زنده‌فروشان در شرایط غیر بهداشتی و بدون نظارت‌های لازم پرورش یافته‌اند، احتمال این موضوع که ناقل بیماری‌های مختلف از جمله بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان باشند بسیار بالا است.

محمدی در پایان به شهروندان توصیه کردکه ضمن پرهیز از خرید طیور زنده در صورت مشاهده فروشندگان دوره‌گرد و زنده‌فروش، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ به کارشناس دامپزشکی جهت پیگیری اطلاع دهند.

انتهای پیام/ص

600 قطعه طیور در شهرستان مهريز معدوم شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار