فراهم شدن زمينه امحای سموم کلره یِ کرمان

شرایط امحاي 20 تن سموم کلره که از 4 دهه پیش در انبارهای جهاد کشاورزی استان کرمان انبار شده بود ، فراهم شد.

فراهم شدن زمينه امحای سموم کلره یِ کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان علت انبار شدن این قدار سموم کلره در کرمان را نبود تکنولوژی امحاي سموم کلره در کشور اعلام کرد. 

وی افزود : با پیگیری هاي مسئولان استان و سازمان جهاد کشاورزی ، اعتبار امحای این سموم به میزان 200 میلیون تومان تامین شده است.


طاهری با اشاره به این که از چند ماه پیش تکنولوژی امحای این سموم در اصفهان ایجاد شد ، افزود: با مکاتباتی که با کشور فرانسه انجام شد برای امحاي هر لیتر از این سموم 60 هزار تومان هزینه صرف می شد اما در اصفهان 10 هزار تومان هزینه صرف می شود.


مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان از دریافت مجوزهای لازم نیز برای امحاء از سوی سازمان حفظ نباتات کشور و محیط زیست و همچنین مراجع استانی خبر داد و گفت: بارگیری سموم یاد شده از کرمان برای امحاي در حال انجام است.


این سموم سال ها در انباری در شهر باغین دپو و باعث نارضایتی ساکنان مجاور انبار شده بود.

از سموم کلره پيشتر به عنوان یک حشره کش برای دفع آفات مزارع استفاده می شد که به علت ایجاد مشکلات زیست محیطی و سرطان زا بودن ، حدود 30 سال پیش با تصمیم سازمان خواربار جهانی مصرف آن ها ممنوع و منسوخ شد اما به علت اینکه انتقال این سموم به فرانسه بسیار هزینه بر بود تا کنون مانده بود تا اینکه خوشبختانه با تامین اعتبار لازم در اصفهان به زودی امحاء می شوند .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
آخرین اخبار