بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

ارسال برخی از پسماندهای دارویی-شیمیایی به کشورهای تولیدکننده محصولات درمانی

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: برخی از پسماندهای دارویی برای بازیافت به کشورهای تولید کننده محصولات دارویی-درمانی ارسال می‌شوند.

تفکیک پسماندهای دارویی – شیمیایی در منطقه ساوهمحمدحسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به امحای پسماندهای شیمیایی در خارج از شهر تهران اظهار کرد: در یک مرکز درمانی چهار گروه پسماند تولید می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به پسماندهای شبه خانگی، دارویی- شیمیایی، تیز و برنده و عفونی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پسماندهای تیز و برنده و شبه خانگی در منطقه آرادکوه تهران تفکیک می شوند، گفت: مراکز درمانی  پسماندهای دارویی- شیمیایی را  برای حمل و امحای نهایی به پیمانکاری که مورد تایید اداره کل محیط زیست است، تحویل می‌دهند.

بازگیر با اشاره به وجود چند مرکز تفکیک و امحای پسماندهای دارویی-شیمیایی در کشور، تصریح کرد: از جمله مراکز تفکیک و امحای پسماندهای دارویی-شیمیایی می‌توان به مرکزی در شهر ساوه واقع در استان مرکزی اشاره کرد که در آن با استفاده از دستگاه‌های ویژه‌، پسماندهای دارویی-شیمیایی تفکیک و امحا می‌شوند.

وی با بیان اینکه روش‌های مختلفی برای تفکیک و امحای زباله‌ها و پسماندهای دارویی-شیمیایی وجود دارد، افزود: ممکن است برخی از پسماندهای دارویی-شیمیایی در مراکز درمانی نگهداری شوند و همچنین برخی دیگر از این پسماندها نیز به کشورهای تولید کننده محصولات دارویی-درمانی ارسال شوند.

رئیس محیط زیست شهر تهران تصریح کرد: ایران عضو کنوانسیون بین المللی«بازل» است و بر اساس آن کشورها می‌توانند برخی از مواد شیمیایی خاص غیرقابل استفاده را به کشور تولید کننده محصولات دارویی-درمانی ارسال کنند، از این رو کشور ما نیز با تبعیت از این کنوانسیون این پسماندها را به کشورهای مقصد ارسال می‌کند.

انتهای پیام/

تفکیک پسماندهای دارویی – شیمیایی در منطقه ساوه

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار