مختومه شدن بیش از ۳۷ هزار پرونده در دستگاه قضایی ساری

۳۷ هزار ۲۲۲ فقره پرونده ۹ ماه امسال در دادگاه‌های عمومی وانقلاب شهرستان ساری پس از بررسی مختومه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی رحیم پور کامی رییس کل دادگاه‌های عمومی وانقلاب شهرستان ساری در خصوص پرونده‌های ورودی در ۹ ماه امسال گفت: در طی این مدت تعداد ۳۸ هزار ۱۰ فقرپرونده وارده دستگاه قضایی شده که از این تعداد ۳۷ هزار ۲۲۲ فقره پرونده مختومه شده است.

وی افزود: بیشترین مشکلات و حجم پرونده‌ها در قسمت اجرای احکام است که با کمبود مکان مناسب برای مراجعین مواجه است و این امر باعث نارضایتی ارباب رجوع شده است.

رییس دادگستری شهرستان ساری گفت: بطور میانگین در ۹ ماه امسال بیش از ۲۴ هزار ۳۰۰ نفر به این واحد، مراجعه و در خصوص مسائل حقوقی و کیفری خود ارشاد و راهنمایی شده اند.

رحیم پور کامی در خصوص ابلاغیه‌های صادره از سوی دفاتر حقوقی و کیفری، افزود: ۹ ماه اسال ۱۶۲ هزارو ۹۱ ابلاغیه صادر شده که از این تعداد ۹۲ هزارو ۷۲۴ ابلاغیه به صورت سنتی و تعداد ۶۹ هزارو ۳۶۷ ابلاغیه الکترونیکی بوده که با راه اندازی سیستم الکترونیک شاهد کاهش اشتباهات ماموران در ابلاغ هستیم.

وی گفت: در این مدت تعداد ۶۹ هزار ۳۶۷ ابلاغ قضایی ۷۰ درصد آن به رویت طرفین رسیده است در صورتی که در ابلاغ سنتی عکس این موضوع بوده است.

رییس کل دادگستری شهرستان ساری با اشاره به آمارپروند‌های شورای حل اختلاف گفت: با قانون جدید شورای حل اختلاف و افزایش صلاحیت شورا در رسیدگی به مطالبات ۲۰ میلیون تومانی شاهد افزایش ورودی پرونده‌ها هستیم بطوری که در بعضی از شعبات اوقات دادرسی از بعضی محاکم دادگستری استان بیشتر و بعضی از شعب بیش از ۱۵۰ فقره پرونده با یک کارمند ورودی پرونده داشته است.

رحیم پور کامی از دیگر از اقدامات خوب و موثر در شورای حل اختلاف را که به زودی راه اندازی خواهد شد سیستم SMS عنوان کرد و افزود: تمام مراحل انجام و تجهیزات آن فراهم شده است تا با این عمل بتوانیم، نظارت و اشراف کاملی به پرونده‌های شورای حل اختلاف داشته باشیم.

دادگستری شهرستان ساری دارای ۲۹ شعبه حقوقی و کیفری بوده که از این تعداد ۱۱ شعبه حقوقی، ۵ شعبه خانواده، ۹ شعبه کیفری، ۲ شعبه دادگاه انقلاب و یک شعبه شورای حل اختلاف صلحی مستقر در دادگستری تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/آ

۳۷ هزار پرونده در دستگاه قضایی ساری مختومه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار