بانوان معلول اصفهانی ، پرچم دار قهرمانی در لیگ والبیال نشسته

دبیر هیات جانباران و معلولان گفت: 2تیم سپاهان و ذوب آهن اصفهان در دوره ی قبلی مسابقات والیبال نشسته موفق به کسب مقام های قرمانی و نایب قهرمانی شدند.

محمدصادق پسندیده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: تنیس روی میز در بخش نشسته ، عنوان دار کشور است و مقام سوم  را در لیگ باشگاهی دارد.

وی از قهرمانی 2 تیم سپاهان و ذوب آهن در بخش مسابقات لیگ والیبال نشسته در مرحله ی مقدماتی خبر داد.

دبیرهیات جانبازان و معلولان بیان داشت : این دو تیم به عنوان تیم های اول از گروه خودش توانسته  به مسابقات دسته ی برتر صعود کند.

پسندیده رشته های پارابدمینتون، پاراتنیس روی میز ، پارادومیدانی و والیبال نشسته را از جمله رشته های فعال در بخش بانوان دانست و  افزود : تیم های لیگی و مسابقات باشگاهی در رشته های بسکتبال نشسته ،والیبال نشسته ، دو میدانی و تنیس روی میز به صورت سالانه برگزار می شود.

وی بیان داشت:  ورزشکاران خود را برای مسابقات آسیایی پاراتکواندو  آماده می کنند  و همچنین مسابقات قهرمانی  کشوری پاراتکواندو از جمله مسابقات مهمی است که در پیش رو داریم. 

دبیر هیات جانبازان و معلولان گفت: مسابقات بسکتبال با ویلچر باشگاهی از نیمه ی دوم سال آغاز و هر هفته برگزار می شود که باشگاه مخابرات اصفهان عنوان  مقام قهرمانی در سال گذشته را دارد.

 پسندیده افزود :مسابقات بوچیای باشگاهی آقایان و بانوان در بهمن ماه به مناسبت دهه ی فجر برگزار می شود .

لیگ بسکتبال با ولیچر و والیبال با ولیچر از جمله مسابقاتی هستند که در طول سال به صورت هفتگی برگزار می شود.

وی ادامه داد: تیم والیبال نشسته ذوب آهن آقایان یکی از قدیمی ترین تیم هایی است که به صورت ورزش حرفه ای تیم های معلولین و جانبازان با قدمتی  حدود15سال در حال فعالیت است ، این تیم حدود 10 سال عنوان دار مقام قهرمانی این مسابقات بوده ،در مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان شرکت و در چندین دوره مقام قهرمانی کسب کرده است.

دبیر هیات جانبازان و معلولان اظهار داشت: در گروه ورزشی معلولان جسمی و حرکتی و کم توان ذهنی 14رشته ی ورزشی ویژه ی آقایان و 6تا 8 رشته ویژه بانوان وجود دارد ، که با توجه به نوع معلولیت ،توان و علاقه ی معلولان و جانبازان پزشکی سنجی انجام و افراد در رشته ی تعیین شده شروع به فعالیت می کنند. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.