حوزه علمیه؛

توسعه مدارس علمیه در استان لرستان

مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: هم اکنون طرح‌های متعدد ساخت، توسعه و تعمیر مدارس علمیه استان در دستور کار است که در برخی شهرستان‌ها این طرح‌ها با پیشرفت‌های فیزیکی مطلوبی در دست اجرا هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی میناپور، با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی حوزوی متعدد در استان لرستان گفت: هم اکنون طرح‌های متعدد ساخت، توسعه و تعمیر مدارس علمیه استان در دستور کار است که در برخی شهرستان‌ها این طرح‌ها با پیشرفت‌های فیزیکی مطلوبی در دست اجرا هستند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون طرح توسعه مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد در حال برنامه‌ریزی است عنوان کرد: با خریداری یک قطعه زمین و چندین دهنه مغازه در مجاورت آن، این مدرسه توسعه می‌یابد.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان از خریداری 1200 مترمربع زمین برای توسعه حوزه علمیه کمالیه خرم آباد خبر داد و عنوان کرد: هزینه خریداری این زمین پرداخت شده و از طریق شورای عالی حوزه نقشه برداری مدرسه نیز تائید شده است؛ مناقصه این مدرسه برای ساخت و احداث در دستور کار قرار گرفته و با انعقاد قرارداد با پیمانکار به زودی طرح توسعه مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد آغاز خواهد شد.

میناپور با اشاره به اینکه فاز 2 مدرسه علمیه رضویه خرم آباد هم اکنون در حال ساخت بوده و با پیشرفت فیزیکی مطلوبی در حال اجرا است افزود: ساخت مدرسه علمیه رضوی در شهرستان سلسله نیز مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند و در حال احداث است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان از تصویب نقشه ساخت و احداث مدرسه علمیه شهرستان دورود نیز خبر داد و عنوان کرد: با انعقاد قرارداد با پیمانکار نیز ساخت این طرح به زودی شتاب خواهد گرفت.

میناپور همچنین به برخی طرح های عمرانی شامل تعمیرات و نماکاری برخی مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: امسال تعمیرات اساسی در مدارس علمیه ولیعصر(عج) شهرستان بروجرد و استاد سرای پلدختر صورت گرفت و این طرح‌ها به اتمام رسیده است .

وی همچنین از طرح نماکاری مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد خبر داد وخاطرنشان کرد: نماکاری این مدرسه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه تحول در ساخت، توسعه و تجهیز مدارس علمیه در نقاط مختلف کشور امری ضروری است، اظهار داشت: امیدواریم خیران در این زمینه آستین همت را بالا بزنند و در ایجاد، توسعه و تجهیز مدارس علمیه برای پیشبرد اهداف دینی و فرهنگی فزرندان این مرزبوم قدم بردارند.

میناپور با بیان اینکه رسانه‌ها باید در شناسایی ظرفیت حوزه‌های علمیه به مردم و مشارکت خیران در امر ساخت حوزه‌ها اقدمات اساسی را انجام دهند افزود: حوزه‌های علمیه با بهره مندی از منابع اصیل قرآنی و روایی، سد محکمی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و عاملی برای تقویت بنیه دینی جامعه به ویژه در بین جوانان است .

وی خواستار کمک و مساعدت خیران در ساخت و توسعه مدارس علمیه شد و عنوان کرد: امید می رود خیراندیشان با ورود به این حوزه در راستای گشترش و توسعه مراکز دینی و حوزوی کوشا باشند.

انتهای پیام/د

مدارس علمیه استان لرستان توسعه می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار