کم تحرکی 91 درصدی زنان خراسان شمالی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت : هم اکنون 91 درصد از زنان و 81 درصد از مردان استان خراسان شمالی کم تحرک هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ رضا هاشمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان این که کم تحرکی رابطه نزدیکی با افزایش وزن و چاقی دارد ، گفت : هر شخصی باید در طول روز حدود 25 دقیقه پیاده روی داشته باشد اما متاسفانه این امر اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به این که مصرف بیش از حد کالری انسان را به سمت چاقی می برد ، افزود: مصرف بیش از مواد قندی و شیرین باعث افزایش فشار خون و اضافه وزن می شود که هر دو از عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی است.

هاشمی یکی از مهم تریرن دلایل ابتلا به دیابت مصرف زیاد قند و شکر و مواد شیرین است  انواع شیرینی، شکلات، نوشابه های گازدار، آب میوه های صنعتی که قند افزودنی دارند، شیرهای طعم دار، شیر کاکائو و شیر شکلات، پاستیل، کیک و کلوچه و بیسکوئیت از مهمترین منابع مصرف قندی هستند ، گفت : روزانه باید کمتر از پنج گرم نمک مصرف شود .

وی در خصوص مصرف روغن و چربی اظهار کرد : مصرف زیاد مواد پر چرب به خصوص چربی های حیوانی، خطر بروز سرطان سینه و سرطان پروستات را افزایش می دهد، مصرف آن را محدود کنید.

وی کفت : مصرف غذاهای آماده و فست فود ها از جمله سوسیس، کالباس را که چربی زیادی دارند کاهش دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود : میزان چاقی و اضافه وزن درکشور در افراد بالای 18 سال 60 درصد است که وضعیت خراسان شمالی در این ارتباط نزدیک میانگین کشوری است.

وی با اشاره به این که فقط 50 درصد از مردم خراسان شمالی به اندازه کافی میوه و سبزی مصرف می کنند ، تصریح کرد : هر شخصی باید طی یک هفته یک مرتبه ماهی مصرف کند اما در این استان فقط سه درصد از زنان و 3.5 درصد از مردان این امر را رعایت می کنند.

انتهای پیام/آ

جاقی 60 درصد افراد بالای 18 سال در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.